rondreis met mega camper (C-30 van Camper Cruise America)

Hi, ik ben Caro63 en ga dit jaar met mijn 2 kinderen en hun aanhang (zij allen rond de 25, ik het dubbele) een rondreis maken met de C-30 Camper van Cruise America.
Planning globaal: L.A.-Joshua Tree-Las Vegas-Bryce-Page (Antelope Canyon en Monument Valley)-Grand Canyon-via Seligman en Hooverdam naar Las Vegas-via Death Valley naar Yoshemite-San Francisco.

De voorbereidingen zijn nu stevig aan de gang, maar toch loop ik tegen vragen aan.
Kan en mag je ook ‘vrij kamperen’ in de States, met name bij het Grand Canyon, bij Monument Valley in de buurt of bij het plaatsje Page. De KOA campings zitten nogal ver daar vandaan…
Wie heeft ervaring en tips?

We hebben maar 2 weken (inclusief vliegen!), willen vooral genieten, dus liever maken we een kleinere ‘loop’ met veel tijd om te genieten, dan een grotere ‘loop’ om thuis bij de foto’s pas te beseffen wat we gezien hebben.

Hi
Welke tijd van het jaar wil je gaan? Sommige RV bedrijven verbieden het door Death Valley te rijden tot mid september. En Tioga pass is tussen november en mei gesloten.
En nee, wildkamperen is niet toegestaan zeker niet in de National Parks. En dispersed camping is niet aan te raden met zo’n RV.
14 dagen is niet lang voor een dergelijke trip en je moet eerst een overnachting plannen voordat je de RV kan ophalen. En dit neemt een hoop tijd en dan moet je nog boodschappen doen… WalMart staat het af en toe toe om op hun parkeerplaatsen te overnachtne maar je moet toestemming vragen en er zijn plaatselijke bepalingen. Ik zou het niet aanraden als je van de natuur wil genieten onderweg. Voor GC en Yosemite heb je reserveringen nodig.
Je route ziet er ook niet logisch uit. Beter is:
Los Angeles-Joshua Tree-Grand Canyon-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Yosemite-San Francisco maar 14 dagen is heel kort voor een dergelijke trip, zeker als daar ook nog de vluchtdagen vanaf gaan… Bewaar misschien Page, Bryce en Zion voor een volgende trip. Monument Valley is een nog grotere omweg en ligt nog 2.5 uur rijden van Page af. Wil je geen tijd besteden aan LA en SF? En hoe lang wil je in Las Vegas verblijven?
Yeehaw

Tnx voor je reactie, Yeehaw,
We vertrekken 15-9 en zijn terug in NL op 30-9. De hotelovernachtingen zijn al geregeld en ook vwb Death Valley en Tioga zitten we in het juiste tijdsvak.
Bryce wil ik eigenlijk niet laten vallen: hoor van velen dat dat echt het mooist is. Monument Valley laten vallen vind ik minder erg. De foto’s van Antelope Canyon vind ik de mooiste ever, dus ook dat wil ik graag in het echt zien…
Ik besef dat we een lus rijden, met 2x Vegas… te ver dus? Hm… nog eens denken dan. Her reserveren en dus verder weg moeten dan in eerste instantie met google maps lijkt, valt in elk geval wat tegen… :frowning:

Ik neem aan dat je alleen hotelovernachting geregeld hebt in SF en LA. Waarom zou je in meer hotels willen zitten als je een RV hebt?

Dat neem je inderdaad goed aan… :smiley:

Hoi Caro,

Wij zijn net weer terug in Nederland en wij hebben dezelfde RV en ongeveer dezelfde route (alleen in omgekeerde volgorde) gedaan. Bij ons was het niet mogelijk om met de RV door de Death Valley te gaan.
Wat Yeehaw zegt over SF, LA en LV klopt: eigenlijk zou je hier wel een paar dagen de tijd voor willen hebben om alles goed te zien.
Wat betreft de KOA campings ben ik het met je eens. Deze liggen inderdaad wel op een afstand van de parken. Er zijn uiteraard wel RV-campings dichterbij, maar dit zijn over het algemeen minder luxe campings. Het voordeel is dat er gratis shuttlebussen (als je een pas voor de NP hebt) de parken in rijden, waardoor je dus niet met je RV in een NP op zoek hoeft naar parkeerplaatsen.

Wat leuk JFS!!
Ik heb de route inmiddels aangepast: start LA, daar 1 dagje door naar Joshua NP en door om te overnachten om en nabij Needles, dan door naar Grand Canyon, daar een dagje, door naar Bryce (hoop toch ergens tussendoor hier Antelope Valley te kunnen gaan zien), daar een dagje dan naar Las Vegas, met ook daar een dagje, en -niet via Death Valley- richting Yoshemite en uiteindelijk San Francisco. Daar hebben we de baseball game kaartjes al voor klaar, evenals de tickets voor Alcatrez…

Hebben jullie ervaring met andere campings die wel dichterbij bv Page liggen? Tips voor me? Hoe meer hoe liever!!! We hebben een NP pas, is die echt voldoende? We zijn met z’n vijven…

Dank alvast voor jullie reactie!

Ik neem aan dat je de RV pas onhaalt na de dag in LA. Heb je een vroege pick up? Met de tijd die het neemt zal je de eerste dag niet in Needles aankomen via Joshua Tree NP. Misschien kan JFS nog even vertellen hoe lang de p/u duurde en dan het boodschappen doen. Denk er aan dat je de RV pas in Az volgooit. Needles heeft ongeveer de duurste fuelprijzen in dat deel van Ca en brandstof in Death Valley is nog duurder. In GC kan je de free shuttle naar Hermit’s rest nemen maar in bv in Joshua Tree zijn shuttles. Wah Weap Camground in Page (net buiten Page) zou geschikt zijn voor een overnachting.

De ‘Nationale-Parken-pas’ koop je niet per persoon, maar per auto voor $80. Het voordeel is dat het goedkoop is, het nadeel is dat als iemand het park eerder in wil, je een manier moet zien te vinden dat je de pas aan elkaar doorgeeft.

In Page hebben wij ook op het Wahweap Campground gezeten. Dit ligt in het Glen Canyon NP en ongeveer 5-10 minuten van de dam af. De Antelope Canyons liggen op 30 minuten. De NP-pas is hiervoor overigens niet geldig, aangezien het aan de indianen toebehoort. Ze hanteren een fee van $6 p.p. en $25 tour-geld p.p. (per canyon, al ben ik daar niet zeker over).

Het ophalen van de RV gaat wat tijd kosten. Waarschijnlijk kom je in een rij te staan en als je aan de beurt bent, dient eerst het papierwerk geregeld te worden. Vervolgens vragen ze of je nog extra opties (personal kit, kookgerei, stoeltjes etc) wilt en dien je de DVD te bekijken met uitleg over de RV. Uiteindelijk laten ze je de RV zien en geven ze nog een extra uitleg over de belangrijkste dingen. Ik denk dat wij er 1,5 uur over gedaan hebben. Als je wilt, krijg je een kaartje mee van de dichtstbijzijnde supermarkt en benzinestation. Voordat wij uiteindelijk echt op de weg zaten en mijn vader de auto onder de knie had, waren we 3 uur verder.
Een early-bird om je RV op te halen is dus aan te raden.

Jeroen

Hi Jeroen,
We hebben al een early bird pick up geregeld, en willen daarna in de buurt van LA onze camper neerzetten om de rest van de dag LA te bekijken (ik denk aan een hop on-hop off bus, dan heb je het meeste wel gezien). Ik werk in de luchtvaart, en ‘ken’ LA een beetje. Vind deze stad minder leuk dan SF, vandaar dat ik de route op deze wijze rijd.
Ook de NP is al in ons bezit :-), ik was alleen bang dat deze voor max 4 personen zou gelden…

Fijn een campground bij Page te weten nu, ik begreep niet dat ik die niet vinden kon :paranoid:. daardoor leek het alsof ik voor Antelope echt ver heen/of terug moest rijden vanaf een overnachtingspunt…

Is de RV goed bevallen? Hadden jullie een groot rijbewijs of net als ik alleen B-E? Voorbereiding gedaan hiervoor?
En hoe was het vliegen? Met wie gingen jullie? Ik vlieg met Arke (met tussenlanding, poeh!), heb gekozen voor de Comfort Class, vraag me af of Premium Comfort het waard is extra voor te betalen (met name voor de nachtvlucht terug…)

Vele vragen :wink:

Hartelijke groet,
Caroline

Hallo! wij hebben vorige jaar dezelfde route gedaan. de KOA campings zijn het minst aantrekkelijk. Er zijn veel mooiere campings. wij hebben de gehele route een app gebruikt ALLSTAYS Allstays Travel Apps Camping, Trucking and Road Warriors en zijn op de mooiste campings terecht gekomen. er zijn overal campings op de gehele route. mijn advies: laat de KOA campings links liggen.

Caro is al weer terug. Misschien horen we nog hoe het geweest is.

Er moest eigenlijk een rubriek ‘ervaringen’ komen. Het is zo jammer dat mensen na afloop niet melden wat klopte en wat niet, wat leuker was en wat minder leuk was. Kleine moeite voor alle informatie die velen geven. Dus Caro, alsjeblieft…

Ik wil hier wel even op reageren, wij zijn net terug uit de VS.
Wij huurden een 19 ft RV van CA. ik heb wel een paar tips waar je misschien wat aan hebt.

ten eerste: kijk de instructie filmpjes op de site van CA een paar keer voor je vertrekt, er staan er verschillende op de site.
en verder is het verstandig voor het vertrek al online in te chekken deze 2 dingen schelen heel veel tijd.
Wij waren binnen een klein uurtje weg en dat terwijl er nog een paar stellen voor ons waren en dit onze eerste camper trip was.

Verder is het nergens voor nodig om op een KOA camping te staan, er zijn ruim voldoende RV campgrounds in de VS, verder is het voordeel van een RV dat je in de NP ook op een campground kunt staan, je hebt dan wel geen hook up of soms alleen electra. maar je betaalt er ook minder voor en staat gewoon op mooie plaatsen en met een RV kun je ook best een paar dagen zonder een full hook up.
Campgrounds in NP moet je vaak wel ruim vante voren reserveren maar daarover kun je op de site van de parken ook informatie vinden.

Op het internet kun je bijvoorbeeld ook veel RV parken vinden.

Veel plezier met je voorbereiding.

gr Karin

Bedoel je nu een 30’ RV of een 19’ RV. Dat scheelt nogal :wink:

Yeehaw, Caro is iemand anders dan Karin :wink: En het scheelt inderdaad 11’. Dik 3,3 meter, maar dat wist je al…

Inderdaad Willem :slight_smile: mijn tips gelden ook meer voor het huren van de RV in het algemeen en niet zo zeer over de grote;)

Sorry.must be the age :wink:

Gewoon een senior’s moment, Yeehaw, daar hebben we op onze leeftijd allemaal wel eens last van en recht op :wink: