Een vriendin en ik willen in oktober 3 weken door Zuid-Afrika reizen. Nu zijn haaien mijn allergrootste fobie ooit. Ik ben er echt extreem bang voor en droom er wekelijks over (ja echt waar:wacko:) Daarom wil ik graag een dag kooiduiken in Kaapstad, om hopelijk van mijn angst af te komen, of in ieder geval mijn obsessie eens van dichtbij te bekijken! Maar elke rondreis die ik bekijk, heeft geen optie voor een dag kooiduiken ofzo… Is het dan beter om helemaal zelf je reis te plannen? Want we zaten in eerste instantie te denken aan een individuele rondreis. Maar ik MOET kooiduiken erbij in hebben! :biggrin:
Ik heb zelfstandig naar Z-Afrika gereisd. Het kooiduiken is niet moeilijk te regelen: als je een vrije dag hebt in Kaapstad dan kun je al kooiduiken. Je wordt opgehaald bij je accommodatie, je duikt met de haaien (eigenlijk is het geen duiken, je gebruikt geen perslucht) en op de terugweg kan je (afhankelijk van het seizoen) walvissen spotten in Hermanus.
Bijzonder trouwens dat je ondanks je angst wel met haaien wilt duiken! Mocht je het duiken uiteindelijk toch te eng vinden of mocht het om andere redenen niet doorgaan, dan kun je in het aquarium in Durbam ook met haaien duiken. Deze zijn een paar maatjes kleiner.
Zelf je reis regelen! Het is zo makkelijk te doen in zuid Afrika.
En vanuit Kaapstad kan je een tour boeken naar Gansbaai waar je met de haaien kan duiken. Maar het is best een afstand voor een dag vind ik. Je kan dan beter in gansbaai een nacht blijven.
Geniet van je reis! Het is een prachtig mooi land!
Ga niet die Haaien van dichtbij bekijken, ze worden gevoerd. En komen dan dichtbij. Dit is niet goed voor de veiligheid de haaien verwachten dan eten en kunnen op den duur meer mensen gaan aanvallen.
in de kooi zit een groot gat en het is pas voorgekomen dat een haar binnen zwom, lekker…
Persoonlijke mening !
Ik ben absoluut tegen het voeren van haaien, dat verstoort het ecosysteem. Toen ik in 2009 ben gaan kooiduiken heb ik bewust gekozen voor een maatschappij die niet voert.
Hallo Nicole, zelf een rondreis samenstellen is goed te doen. Er zijn voldoede mogelijkheden daarvoor. Anders kan je ook het boeken overlaten aan mensen die daar wonen. Ik heb een goed adresje voor je. Kooiduiken zou ik zeker doen, ik heb het helaas gemist. Wel uitkijken waar je het dket. Gansbaai is daar goed in. Andere tip, een overnachting in een township. Voor mij een abslute must. Kamamma is een goede organisatie voor. Mooi land. Groet Luc
Ik ben van plan om half / eind augustus na zuid-Afrika te vliegen om een maandje te gaan backpack by my myself , beetje spannend, is het een beetje makkelijk om mensen te leren kennen? En is August een goeie reistijd? Andere tips zijn welkom
Oke, niet de beste tijd dus… , misschien is de maand juli of june toch beter, ja ik wou ook in dorms slapen, ik ben ook alleen op reis gegaan in USA en Canada en daar deedt ik dat ook! Thanks!
Nee ook winter, maar als je naar het noorden gaat is het droog, blauwe lucht, zon, zon, en over dag 20 frasen en plus. Als de zon weggaat wordt net koud. In de kaap is het regentijd en is het koud, het dan sneeuwen in de bergen.
Oh dat wist ik serieus ook echt niet! Dat het daar kan sneeuwen! Ik zie dat het in Kaapstad in oktober maximaal 20 graden wordt. Dat had ik niet echt verwacht. Ik zag mezelf al een dagje in bikini rondhuppelen haha. Misschien toch beter een andere periode gaan (januari - maart).
Ja dat is oktober! Wintertijd is in ZA is in mei, juni, juli, augustus. Kan best lekker weer zijn overdag alleen is het in Kaapstad regentijd in die periode en ja dan kan er ook sneeuw vallen op de toppen van de vergen. Laatste winter lag er zelfs sneeuw in de stad, mooi gezicht! Maar nooit lang hoor,
voor droog weer ga naar het Noorden, altijd zon en strakblauwe luchten en over heerlijk warm 24 en plus!!! En ook geweldig daar.
en zwemmen in de zee rond Kaapstad is altijd koud. De Atlantische oceaan is niet warm te krijgen helaas.