Rondreis Java/Bali/Lombok zomer 2015

Hallo mede-reisgenoten,

Topforum wat me al veel duidelijk heeft gegeven over het rondreizen in Indonesie. Na al veel te hebben gelezen over de highlights van deze landen hebben we een opzetje gemaakt. Wel ben ik benieuwd wat knelpunten zouden kunnen zijn en wat ik beter kan schrappen/toevoegen.

Woe 29/7 Vlucht Amdam-Jakarta
Do 30/7 Aankomst Jakarta om 18.50–> overnachten in ‘‘Bale Ocasa’’ een hotel vlak aan de luchthaven van Jakarta
Vr 31/7 Vlucht Jakarta - Yogjakarta 11.35 uur aankomst. Verblijven in ‘‘Hotel Dafam Fortuna Malioboro’’. Verder die middag Yogjakarta verkennen
Za 01/8 Excursie Prambanan/Dieng/Borobudor (kiezen wat ) eind middag en avond Yogjakarta in
Zo 02/8 Excursie Prambanan/Dieng/Borobudor (kiezen wat) eind middag en avond Yogjakarta in

Ma 03/8 Trein vanuit Yogjakarta richting Malang/Jombang. Uiteindelijk willen we de Bromo bezoeken en genieten van het uitzicht. We willen niet langer dan 5/6 uur reizen op een dag, dus om in Bromo te komen zullen we misschien wat tussenstops moeten maken in leuke stadjes/dorpjes? Hebben jullie suggesties? We trekken hier ongeveer 3/4 dagen voor uit. Uiteindelijk willen we naar Bali. We denken erover om vanuit de Bromo via Surabaya een vlucht naar Denpasar te pakken. Hoe we de dagen in delen van 03-8 tot en met de vlucht in Surabaya vinden we een lastig gat…hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen.

Za 08/8 Vlucht Surabaya- Denpasar : 5 dagen op Bali vertoeven.
Do 13/8 Van Bali een boot naar Gili islands 2/3 dagen op een Gili Island vertoeven.

Zo 16/8 Van Gili Islands een boot naar Lombok: 2/3 dagen op Lombok

Woe 19/8 Vlucht Lombok - Jakarta aankomst 15.40 uur
Woe 19/8 Vlucht Jakarta - Amdam vertrek om 19.50 uur

In Mexico en in Thailand reisden we ook flink rond. We zijn het dus wel gewend, maar we realiseren ons dat we best een druk schema hebben. Wel denken we ook dat we wel genoeg dagen uittrekken voor de highlights die we bezoeken. U bent vrij om te schieten op ons schema …:vrede:
Graag zelfs…

Alvast Bedankt!

groet Wiebe

Leuk! Jullie gaan een paar dagen na ons! :biggrin:

Heel erg veel plezier. Wij gaan ook voor een drukke planning trouwens. Ik vindt dat helemaal niet erg.
Java en Bali zijn geweldig. Gili en Lombok hebben wij nog niet gezien, maar we gaan zeker naar 1 van de 2 en misschien wel beide.

Gr Joyce

Leuk!! Jullie hebben dus al Java en Bali ervaring? Misschien tips voor mijn schema?