rondreis India + nachttrein Varanasi

We zouden volgend jaar in februari of maart een rondtrek maken in India. Van Delhi naar Jaipur enz…en terug naar Delhi via Varanasi.
Heeft iemand ervaring met de nachttrein van Agra naar Varanasi en een binnenlandse vlucht terug van Varanasi naar Delhi?
Wordt er echt zoveel gestolen op de nachttrein?

Hoi Alexanda,

Wel hoop ervaring met binnenlandse vluchten en ook 2 x nachttrein (AC2). Zou ik zeker niet afraden; wel heeft ook de conducteur z’n tas vastgezet aan een soort ketting/fietsslot terwijl ie slaapt (of rondloopt), lijkt me een prima advies ook voor toeristen om dat te doen. Zat zelf zonder slot, o.a. omdat 1 van de 2 treinen als dagtrein bedoeld was maar enige typisch Indiase vertraging had :wink: en werd niets gestolen maar ik sliep ook niet al te goed…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Erik,

Bedankt voor de tips! Waaraan maak je je bagage dan vast met een slot? Aan je ‘bed’?
We hebben ook de mogelijkheid om met een chauffeur van Agra naar Varanasi te rijden. Dan zijn we wel langer onder weg natuurlijk…

Hoi maar weer,

Het meest geschikte uitsteeksel voor vastzetten zijn de traptreden waarmee de mensen van het bovenbed klimmen en afdalen. Gaat prima. Soms zit er onder het benedenbed ook een stang tegen de muur die ervoor geschikt is.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Bedankt! We leggen onze fietssloten alvast klaar!

Als je nog tips hebt… laat maar weten hé!

Alexandra

N​ou…een tip voor eventuele volgende vragen, mede namens Georges die zijn subforum ‘algemene vragen’ vol ziet lopen met een topic dat daar niet thuishoort: voortaan svp netjes plaatsen onder

http://www.wereldwijzer.nl/forum/india-forum

en daar vindt je ook al een hoop info van eerdere reizigers.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ja! Er wordt echt veel gestolen.

Mijn vriend en ik hadden de bovenste twee bedden tegenover elkaar en waren ons ervan bewust dat er gestolen werd. Dus dagrugzakje onder ons hoofd als kussen en gewone rugzak half daar weer voor, soort barricade gebouwd voor zover mogelijk.
Werden we 's nachts wakker van de reizigers die onder ons sliepen, hun rugzak was gestolen! Niemand had ook maar íets gemerkt.
Daarna waren wij natuurlijk extra alert, voor mijn gevoel alleen soort hazenslaapje gedaan maar toch 's ochtends wakker geworden en ook mijn dagrugzakje was gestolen. Ik lag er dus met mijn hoofd op, en toch niks gemerkt.
Gelukkig geen geld, tickets en paspoorten kwijt, die droegen we op ons lichaam, wel camera, dagboek etc.

Wat jammer om dat te horen…we hebben besloten om toch over de weg te reizen (gedeeltelijk auto en gedeeltelijk dagtrein) en het in enkele dagen te doen.

Omdat er genoeg lakens waren, had ik een van de lakens aan het bed boven mij bevestigd en zo een gordijn gemaakt. Zo zag de rest van de reizigers niet dat ik een toerist was! Waardevolle spullen heb ik bij mijn hoofd gelegd. Je hebt daar ook een soort vakje waar je wat in kunt doen. Neem in ieder geval geen koekjes of wat dan ook van iemand aan, want daar kan slaapmiddel in zitten. Groetjes