Over Langkawi: Bali en Java zijn ook tropische eilanden. Ik zie de meerwaarde van Langkawi niet, maar als jij er naar toe wilt dan moet je gewoon gaan! Ik snap dat je EN Maleisie EN Indonesie wilt zien, maar moet dat perse in een reis? Je zult zien dat de landen verslavend zijn, en dat je ooit terug gaat lol2 (Ik ben in 10 jaar 3 keer in Maleisie geweest en 9 keer in Indonesie.)
Over >>>
Je wilt niet weten hoe vaak ik in Indonesie een ticket pas een paar dagen voor vertrek heb geboekt Ja, het kan makkelijk - tenzij je reist rond het eind van de Ramadan, nu dus.
Een aantal vluchten in Indonesie kun je inderdaad alleen VIA INTERNET boeken met een Indonesische rekening. Het voordeel van in Indonesie zijn is echter dat je gewoon naar een balie kan lopen, en daar een ticket kan boeken. Je betaalt dan cash, met geld wat uit de pinautomaat komt. Op elk vliegveld kun je tickets boeken, maar als je een eurootje meer betaalt kan het ook gewoon midden in een stad bij een reisbureau. En dat is uiteindelijk goedkoper dan een taxi naar het vliegveld!
Ik heb niet het schema van alle airlines in mijn hoofd, maar alleen Lion Air heeft al 3-4 vluchten per dag van Yogya naar Bali. Tel daar de andere maatschappijen bij op (Garuda, Merapi, Batavia enz.) en je komt misschien wel op bijna 10 vluchten per dag! En STEL dat het niet lukt om een vliegticket te boeken (de kans is klein!), dan is er nog geen man overboord want je kan ook met de bus. Geen paniek dus :vak01:
Voor de Gili’s heb ik nooit Malaria-medicatie geslikt, en ik heb ook nooit het advies gekregen om het te slikken. Wel voor de rest van Lombok (maar alleen als je er langer dan zoveel dagen blijft, anders is DEET en bedekkende kleding voldoende).