rondreis Hongarije

Wij willen graag in september een rondreis van zo’n 10 dagen maken in Hongarije. Te beginnen in Boedapest, daarna naar het midden of wat meer zuidelijk en uiteindelijk via Miskolc(daar wonen vrienden) weer terug naar Boedapest. Heeft er iemand tips om iets te bezoeken(we houden van natuur, oude steden, het platteland etc, minder van veel toerisme) en/of een mooie route? Ik las ook al iets over festivals en dorpsfeesten, misschien heeft iemand daar wat info over? Alvast hartelijk dank. Groeten, Elisa

Beste Elisa,

Dat wordt een leuke vakantie, Hongarije is prachtig en de bevolking vriendelijk en leuk.
Ik woon in het Zuid-Westen, tegen de Kroatische grens, een uurtje van Pécs.
Dat was in 2010 Europees culturele hoofdstad en terecht, een prachtige stad en heel sfeervol en gezellig, het ademt dezelfde relaxte sfeer uit als gewoon is in de kleine dorpen, je merkt niets van stress of criminaliteit, kom je in de buurt is dat zeker een bezoek waard.
De gehele omgeving hier is prachtig, een beetje heuvelachtig en de uitzichten en bossen zijn erg mooi en vol met herten, zwijnen ea.
Er zijn over het land verspreid veel thermaalbaden die zijn ook leuk en lekker om te bezoeken.
Dorpsfeesten moet je treffen als je ergens bent, maar bewoners van een dorp weten vaak wel wanneer dat van hen is. Bij ons zijn er verschillende, in september is die meestal op de derde zaterdag van september, ik zal er een paar foto’s bij doen, dan kun je een beetje meegenieten, je hebt het gevoel dat oude tijden herleven.

Een fijne vakantie, ik denk dat waar je ook naar toe gaat je het fijn zult hebben!
groet,
Sandra

Dag Sandra, wat fijn om een reactie te ontvangen. We zijn nog nooit in Hongarije geweest en ik weet niet zo goed waar heen te gaan. De naam van de stad Pécs heb ik al meerder keren gehoord via een collega. Als ik dit nu ook van jou lees, gaat 'm dat zeker worden. Mijn man heeft een Hongaarse ex-collega, we hebben ook zijn vrouw en dochter al leren kennen. Ze wonen in Miscolc, hele fijne mensen. Leuk om te horen dat de dorpsfeesten het derde weekend van september zijn, dan zijn we er heel waarschijnlijk nog. Leuke foto’s trouwens, heel traditioneel maar mooi om te zien. Je mailtje maakt dat ik nog meer zin heb om te gaan, hartelijk dank hiervoor!! Met vriendelijke groeten, Elisa:smile:

Hoi Elisa, geen idee of andere dorpsfeesten ook in september zijn, ik gaf alleen aan dat dat in ons dorp is. ik denk dat het overal verschillend is.
Ik denk dat je overal wel kunt genieten.
Veel plezier!!

Oeps, dank je wel voor je nuancering. Ik zou het ook zeker zijn gaan navragen, snap dat het overal verschillend kan zijn. Nogmaals hartelijk dank! Vriendelijke groet, Elisa