rondreis Ghana

Goedendag,

Wie heeft voor mij tips, aanbod, voorstel voor een rondreis door Ghana met chauffeur voor 0ng 2 weken in de zomervakantie 2016.

Graag niet de duurste auto en accommodatie. Mag best enigszins budget. Voorwaarde: goed chauffeur met rustige rijstijl.

Aantal passagiers 2 tot 4 (nog niet helemaal duidelijk)

groet Bouwina

kijk eens op http://www.joli-ecotours.com. Wij hebben 5 jaar geleden met hen een mooie terug reis van tamale naar accra gedaan in 5 dagen en hadden een erg rustige, fijne chauffeur Ben en erg mooie plekjes en paradijselijke overnachtingen. Ik vond het zelf extra handig dat ik kon emailen met Cindy in het Nederlands over onze wensen.

groetjes Inge

Hallo,

Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com gerund door een Nederlandse die o.a. rondreizen op maat maakt.

Groet Wout

u weet toch dat het in Ghana regenseizoen is in de zomer, dat wil zeggen lagere temperaturen en veel regen, heel veel regen ,
met de auto ga je ook niet veel zien van Ghana

Beste,

Het 1e deel van het regenseizoen is rond april/mei. Het grote regenseizoen begint augustus /september. Ja het kan dan flink hoezen en sommige kleine wegen worden moeilijker begaanbaar. Echter is het niet zo dat het land onbegaanbaar wordt en het de hele dag regent. De temperatuur blijft rond de 30 graden en het voelt als klamme warmte omdat het vochtig is. De winterkleding kan echt thuisblijven.

Beste mensen, raden jullie het helemaal af: rondreizen in de zomer vanwege de vele regen en klamme temperaturen? Graag reacties! !

Ik raad het zeker niet af. De gehele lokale bevolking verplaatst zich met auto, taxi en busjes (gezamenlijk vervoer) dus zeker niet zo dat het land onbegaanbaar is. Warm tot heet is het er het hele jaar door.

als je kan kiezen, kies dan voor de periode in de winter, begin december tot februari
dan heb je het droge seizoen, is trouwens warmer maar best draaglijk,
muskietennetten zijn onbruikbaar, omdat er gebrek aan frisse lucht is

tijdens het regenseizoen, heb je duffe warmte in huis
door de bouwmaterialen die veel vocht opnemen, isolatie is onbekend dus ook vocht werende middelen …

verluchten helpt helemaal niet
de huizen zijn zeer slecht gebouwd, zelfs de nieuwbouw woningen

En het reizen in die periode? Wegen etc? We hebben geen keuze overigens : zomer of helemaal niet

de wegen zijn meestal niet vergelijkbaar met onze wegen, de grote wegen in de grootsteden zijn geasfalteerd
zoek een eenvoudige taxi driver, met oude europese wagens, hebben slechte vering , spreek vooraf af wat je wil betalen voor een hele dag.

de wegen in de tussenwijken zijn vaak aarde wegen, met veel slijk en diepe waterplassen, dit kan soms een probleem vormen met lage wagens,

de taxi drivers zijn zeer goed te doen, en staan echt klaar op de meest onhebbelijke uren.

zo werd ik 's nachts bij een hotel afgeleverd om 1uur, en 's morgens om 6u30 stond onze brave man er al terug om ons op te pikken

Dank je! We gaan voor een deel naar moonandstarguesthouse , waar onze zoons vrijwilligerswerk gaan doen. Nog goede tip voor accomodatie in Accra?

als jullie zoons ter plaatse zijn, kun je hen best vragen om aan de ghanezen kontaktpersonen te zoeken voor taxi boys en verblijven in hotelletjes in Accra.
misschien vind je wel iemand die jullie wil rondtoeren voor een schappelijke prijs
voor zo’n 50,-€ hebben jullie een goed 3 sterren hotel zonder ontbijt of maaltijden …, restaurants is niet te vergelijken met hier, alhoewel fastfood begint zijn intrede te doen , fast food op basis van rijst voeding

Een andere mogelijkheid is het aan de eigenaresse van moon and star te vragen. Zij heeft vrienden in Accra.

Deze zomer bieden wij een 15-daagse rondreis door Ghana aan All-Inclusive voor slechts 595 euro. We bezoeken de mooiste stranden, natuur- en dierenparken, interessante culturele hotspots en gave feesten.

Voor meer informatie bezoek: www.dreamafricatravel.com/summer-trips-2016

De beste reizen zijn met Captain Africa