Reizen in Ghana in Juli/augustus

Hallo,

Ik heb een vraag voor mensen die in de maanden juli en augustus in Ghana, Burkina Faso en Mali zijn geweest. Ik was van plan om ongeveer half april 2005 naar Ghana te gaan en vrijwilligerswerk te doen tot ongeveer begin juli 2005. Daarna wilde ik graag, samen met mijn vriend, 6 weken rondreizen in Ghana, Burkina Faso en Mali in juli en augustus. Maar nu blijkt uit boeken dat het in juli en augustus gigantisch veel regent in alle drie de landen en veel wegen dan bijna niet begaanbaar zijn. Mijn vraag is dan ook of het wel leuk is om in die periode een rondreis te maken? Of kan ik beter in september 2005 gaan, aangezien dat een betere periode is?
Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Marike

hoi Marike,
mag ik vragen via welke organisatie je vrijwilligerswerk gaat doen in Ghana?
groetjes Inge

Originally posted by rosa1980@11-11-2004, 10:48:57
** hoi Marike,
mag ik vragen via welke organisatie je vrijwilligerswerk gaat doen in Ghana?
groetjes Inge **

Dag Inge,

Ik ga met de non-profitorganisatie: childaid. www.childaid.nl

Groetjes Marike

Hi,

Ik ben afgelopen juli en augustus in Ghana geweest en ja, het kan veel regenen in die tijd. Gelukkig is het niet van dat Hollandse miezerige weer, maar 1 goede bui en daarna de hele dag niets meer. Verder is het redelijk vaak bewolkt, maar qua temperatuur nog steeds bijzonder aangenaam. Ik zou zeker gaan reizen in deze tijd.

Hoi Marike

Ik las je verhaal hier en daarom wil ik even reageren. In 2003 heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Tamale. Dit is in het noorden van Ghana. Na afloop hebben wij een maand gereist. Dit was half juli/augustus. In tegenstelling tot het andere meisje dat gereageerd heeft heb ik echt maar twee regenbuien over me heen gekregen. Wij hebben echt een geweldige rondreis gemaakt en we zijn echt superbruin geworden. Natuurlijk was het wel eens bewolkt, maar dit is niet vaak en met het reizen is dit juist wel prettig. Ik kan je dus aanraden om gewoon te gaan. Het is echt prachtig.

misschien een aantal tips:

Ga eens kijken bij de hutjes van Ada. ( zuid-oosten van Ghana)
Hier kan je slapen op het stran in een klein hutje. echt helemaal geweldig.

Bij cape coast heb je natuurlijk de slavenforten die de moeite waard zijn. Maar asl je een keertje wilt relaxen dan zit daar een super de luxe hotel. ( zelfs willem-alexander en maxima hebben er geslapen) Hier kun je vor anderhalve euro een dagje verblijven. Op het strand/zwembad. Echt kei mooi.

In het noorden zit mole nationaal park. Het is leuk om hier te verblijven en niet duur. Je komt zo oog in oog te staan met olifanten, apen etc.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dit waren een paar van de leukste plekjes.

Trouwens als je goedkoop in accra wilt slapen kan je het beste bij het salvesian army ( leger des heils) gaan slapen. Dit is hartstikke goed en goedkoop en met het geld steun je ooknog eens dat project. En je zit er vaak tussen de vluchtelingen. Dat is een hele mooie ervaring. Dit ligt in Osu schuintegenover de koala (supermarkt)
Bij de benzinestation moet je het straatje in. Aan het eind van de straat is het.

Ik kan je dus zeker aanbevelen om hier eens langs te gaan. En maak vooral een mooie ries. het is echt prachtig daar.

Zelf ga ik over 8 dagen voor 7 maanden naar oeganda. ook mooi.

Ik wens je veel succes met beslissen.

groetjes suuske

Hoi Marike,

Een prachtg land Ghana, sluit ik me helemaal bij aan, de regentijd is juist een heerlijke tijd om er te reizen en inderdaad een flinke bui per dag meestal tegen vijven,wel meer last van muggen dus neem genoeg DEET mee, en een geimpregneerde klamboe,GGD,voor verhalen en vrijwilligers werk kijk eens bij www.vrijwilligafrika.nl, ook op onze site kun je leuke tips weghalen, wij doen sinds vorig jaar ontwikkelings werk in Tamale.Ghana, en zijn bezig om er een school te bouwen. Succes.En heel veel plezier. Vonnuh. :rolleyes: