Hallo,
Deze vraag is vast al vaak gesteld, maar ik ga samen met mijn vriend een rondreis maken van drie weken.
We komen aan op 1 april en vertrekken op de 21ste.
Ik kom er niet helemaal uit hoe het nu zit met het weer en wat we het beste kunnen doen wanneer. Het lijkt erop dat we in april overal tussenin zitten qua regenseizoen.
We willen nu een rondje kloksgewijs maken (‘‘standaard’’ rondje + trincomalee) , maar is dat verstandig of is het beter om juist tegen de klok in te gaan?
We zijn geen duikers, maar willen wel af en toe snorkelen en in de zee zwemmen lijkt ons ook niet verkeerd.
En klopt het dat het hoogseizoen half april afloopt en dat het de laatste week dus rustig wordt?
Als strand aan het einde moet vanwege uitrusten zou ik zeker tegen de klok in gaan. Hoe verder in de maand hoe beter het Trinco-weer wordt. Alleen goed opletten voor je stukje bij de bergen, die zijn vanaf de 10e ongeveer één groot kermisgebied met torenhoge prijzen vanwege lokaal Nieuwjaarfestival. Maar als jullie begin April starten met Airport-Yala-Ella-Eliya-Kandy dan ben je hopelijk voor de 10e voorbij Eliya en gaat het goed.
Zuidwest-hoogseizoen is eind maart al voorbij dus inderdaad i.h.a. geen schaarste aan kamers, behalve dus 10-20 rond Ella-Eliya vanwege lokale vraag.
Dankjewel! Ik las inderdaad net over het nieuwjaar op 14 april, ook een hele goede om rekening mee te houden. Schopt plannen flink door de war want het is precies in het midden van onze reis (en dan wilden we in het binnenland zijn).
Ik ga me richten op een rondje tegen de klok in en het binnenland in voordat het druk wordt. Alleen wordt het dan denk ik lastig om zowel Mirissa en Trincomalee aan te doen maar ik ga even puzzelen…misschien dat het net kan voor de 10e.
Zal best lukken. Lokaal NY is écht niet te merken in de Driehoek (Dambulla-Sigiriya), misschien 20% drukker in Kandy dus goed te doen; alleen Haputale-Ella (40-50% drukker dan gewoon) en Eliya gebied (200-300% drukker) kun je beter mijden. Het is de warmste maand van het jaar in Colombo gebied en vandaar dat de koelere bergen dan het walhalla voor de locals vormen. Gewoon zorgen dat je 10 april Eliya gepasseerd bent richting Kandy.