Rondreis door Zuid-Afrika in periode sept.-okt.-nov 2010

Hoihoi allemaal,

Ik wil in de periode sept-okt-nov 4 tot 5 weken op vakantie. Wil daar met name op safarie(evt. nog activiteiten doen als kanoen/raften) en daarnaast ook wat van de cultuur zien en meemaken.Het is bij mij nog erg pril. Heb dit al wel kortgesloten met het werk en daar toestemming voor gekregen. Voor de rest sta ik nog overal voor open. Graag hoor ik van jullie suggesties(tips of interessante sites etc?). Daarbij is het leuk om via deze weg in contact te komen met mogelijke reisgenoten. Voornaamste vind ik dat je daarbij dezelfde doelstelling hebt! Leuke vakantie met mooie safaries en leuke ervaringen van Zuid-Afrika opdoen!Graag hoor ik jullie reactie!

Groeten Raymond

Hoi Raymond,

Wil je georganiseerd of op eigen houtje gaan reizen? Wil je het hele land doorreizen, zeg maar van Jo’burg-Kruger-Kaapstad? Of liever in een bepaald gebied?

Zuid-Afrika is een enorm groot land, zo’n 33 x groter dan Nederland.

Wat je kunt doen is bijv. kijken naar de meeste highlights op een ZA reis (Blyde River Canyon + panoramaroute - safari’s - Kruger Park - Swaziland - St. Lucia - Hluwehluwe - Gardenroute - Kaapstad) en op basis daarvan een reis samenstellen.

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Bedankt voor de reactie!

Zoals ik het nu zie wordt het idd een trip van johannesburg naar kaapstad via oa krugerpark en andere highlights. Dit naar schatting in zo’n 26 dagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een eigen georganiseerde reis(evt 4x4D lijkt me erg gaaf) met een aantal activiteiten als kanoen/raften/cannoying bijv. Echter het een en ander hangt ook af van een medereiziger(ster)! Ben op dit moment alleen en mocht het zo blijven is het misschien beter om iets georganiseerd te doen.
Verders heb ik al gekeken naar een aantal highlights wat me aanspreekt en moet ik zo langzamerhand een planning gaan maken(hoelang doe je over het een en ander?)

Zoals je waarschijnlijk merkt is het nog allemaal erg vaag, maar moet zeggen het is erg leuk om uit te zoeken!

Groeten Raymond

Hoi Raymond, er is zo veel te zien en te doen in dit land en het is een groot land.
Ga bij het reisburo wat folder halen en haal ideeen waar je nar toe wilt gaan daar uit, is een mooie leidraad. In de cape kan je ook de walvissen gaan zien begin september. Je kan natuurlijk ook in Kaapstad beginnen en naa boven toegaan.

We zien conrete vragen wel verschijnen en google.co.za even, je vindt genoeg info.

groet uit een heet Kyalami:zon02:

Je kunt je ook prima orienteren tijdens de Vakantiebeurs die van 13 t/m 17 januari 2010 in de Jaarbeurs te Utrecht wordt gehouden. Voor Zuid-Afrika wordt er in hal 1 een apart ‘dorp’ gebouwd waarin diverse aanbieders van lodges, activiteiten, reizen e.d. in Zuid- en zuidelijk Afrika bijeen staan. Handig om je te orienteren en je wensen wat verder aan te scherpen.

Zie een eerdere post van mij om met korting (van € 5 per persoon) naar deze Vakantiebeurs toe te gaan!

Wie weet zien we je daar wel. Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen en plannen,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com