rondreis 5,5 week maart-april

Hallo,

Momenteel ben ik onze reis door Zuid-Afrika aan het plannen en hierbij zou ik jullie help kunnen gebruiken. We zullen volgend jaar 5,5 week rondreizen in een huurauto. We zullen 7 maart landen in Kaapstad en op 14 april vertrekken vanaf Johannesburg. Ik heb een globale route opgesteld:

Aankomst laat in Kaapstad
Kaapstad 4 d
Stellenbosch 2d
Reizen
Oudtshoorn 1d
Knysna/Wilderness 2d
Reizen
Tsitsikamma 1d
Reizen
Addo national park 1d
Reizen
Chintsa 1d
Reizen
Coffee bay 1d
Reizen
Margate/omgeving 2d
Reizen
Drakensbergen 1d Royal Natal Park/Giants Castle
Reizen
Dolphins Coast 2d
Reizen
St Lucia 2d Hluwhluwe park, wetlands
Reizen
Swaziland 1d Mlilwane NP/Ezulwini Valley
Reizen
Kruger park 3d Lower sabie, Satara, Letaba
Panoramaroute 1d
Reizen
Pretoria 1d 's avonds terugvlucht

• Ik heb geprobeerd een goede balans in onze reis, veel natuur/wandelingen/safari maar ook tijd om te relaxen (zoals in Margate en Dolphins coast) en voldoende tijd voor het reizen met optioneel al een activiteit op dag van aankomst. Hebben jullie nog tips/adviezen voor mijn route?
    -Het liefste zouden we de definitieve invulling graag willen laten afhangen van het moment, het weer, etc. Echter valt er midden in onze reis een vakantie van twee weken. Hierdoor durf ik niet alles open te laten en ben ik toch van plan om hotels te gaan vastleggen. Hierdoor verliezen we echter een groot deel van onze flexibiliteit. Wat is hierin jullie advies/ervaring?

Alvast bedankt voor het mee denken. Ik weet zeker dat er binnenkort nog meer vragen bovenkomen.

Groeten Sofie

Hallo Sofie

Een en ander zal zeker ook afhangen van het aantal personen tijdens de reis en de financiën!
Maar waarom toch kiezen voor vooraf geboekte hotels en niet voor Backpackers, Guesthouse en B&B,
meestal een stuk goedkoper, goed te vinden via de navigatie of borden in de dorpen en steden!
En het geeft je zoveel meer vrijheid en over de vakantie daar zou ik me niet al te veel zorgen maken!
Rond Kerst is daar de grote vakantie en eind Juni begin Juli de midwinter vakantie!
Voor de bekende natuurparken en eventuele safari’s en dergelijke ligt het lastiger, die zijn vaak
al heel lang tevoren volgeboekt zeker in een vakantie tijd!
In mijn ogen leg je je erg veel verplichting op om elke dag of bijna elke dag op uur en tijd ergens te moeten zijn!

Veel planplezier

Inderdaad van 18 maart t/m 5 april is er vakantie. Na 3 maanden school is er altijd een of twee weken een vakantie.

maar de meeste Afrikaners, gaan dan naar de kust, Kruger Park, Kaapstad kust en dan in self catering huizen,mof in hun eigen tweede huis. Maar niet echt in een b&b. Vaak zijn er in die vakanties ook veel wedstrijden voor de kinderen, Paarden, sport evenementen en dat zit meestal niet aan de kust

en guesthouses en B&B,s is een leuke optie om te overnachten,mee hebt ze in alle prijsklassen.

kijk eens bijvoorbeeld op www.sleeping-out.co.za. Dan kan je een indruk krijgen.

St. Lucia moet je niet heengaan in de schoolvakanties, dan is het er super druk. En boek altijd een campmis Kruger Park.

Hallo Sofie,

Voor deze reis is een navigatiesysteem erg handig, in ZA huren is vaak erg kostbaar. Kijk eens op bv. www.navigatie-huren.nl. Uit eigen ervaring kan ik alleen zeggen prima kwaliteit en service.

Fijne vakantie en een leuke voorpret[emoji41][emoji41]

Grt

Martijn

Van Margate naar de Drakensbergen en dan weer terug naar de Kust is heel erg om, wil je dat echt doen? Ander blijf daar ook 2 dagen.

Hoi Annemieke,
Ik ga ook in deze periode naar Zuid Afrika en lees dat er een vakantie inzet. Je schrijft dat we altijd een campmis moeten boeken. Waarom is dat? En als we dit in januari boeken, zijn we dan nog op tijd of zal er dan al veel vol zitten? ( wij zullen rond 22-25 maart daar zijn)
Gr. Natasja

Hoi Natasja,

inderdaad zijn de camps in Kruger altijd snel vol in de vakanties, omdat vele Zuid Afrikaner daar op vakantie gaan. Dus boek zo snel mogelijk via Sanparks website. Als je Krugerpark in rijd en een camp willen overnachten, moet je altijd een reservering al hebben. Veel plezier daar.

1 like

Hoi,

Ik denk dat de periode Addo, Cintsa en Coffee Bay veel te vermoeiend gaat worden als je er elke keer maar 1 dag blijft. Maar ik ben blij te horen dat jullie door de Oostkaap gaan trekken. Op dit forum lees ik zo vaak dat er een binnenvlucht genomen wordt van Durban naar PE (of andersom). Persoonlijk denk ik dat de Oostkaap 1 van de meest autenthieke provincies is van Zuid-Afrika. Je gaat het zeker de moeite vinden.
Jullie hiken precies ook graag. Aangezien jullie voor een langere periode naar Zuid-Afrika komen, waarom zet je de auto niet voor een paar dagen aan de kant en doe je een meerdaagse wandeltocht. Enkele voorbeelden: Alexandrie trail, Wild Coast trail, Amathola trail, Dolphin trail…Allemaal heel mooi.
Veel plezier met de voorbereiding.

1 like