Rondreis door Marokko in juli/ augustus 2008

Hay,

ik wil met een vriendin in juli/augustus 2008 een rondreis door marokko gaan maken. we hebben ons nog maar een beetje verdiept maar het lijkt ons iig leuk om naar casablanca, marrakech en rabat te gaan. vanuit marrakech willen we graag naar merzouga (bij erg chebbi) gaan om vanuit daar met kamelen de woestijn in te gaan…
heeft iemand hier ervaring mee, of heb je nog tips?

we zitten ook erg te twijfelen tussen Fes en Meknes… wat raden jullie aan?

groetjesss

Hallo,

Hoe lang blijven jullie in Marokko?
Ik zou Casablanca overslaan en zowel Meknes als Fes bezoeken.
Op de weg van Marrakech naar Merzouga zijn ook trouwens ook nog heel wat interessante plaatsen om te bezoeken: De rozenvallei, de Dadèskloof en de Todghrakloof, Skoura,…
Vergeet ook niet dat het in juli en augustus zeer warm is in de woestijn!

Groetjes,
Ingeborg

Ik zou inderdaad ook Casa overslaan. Behalve de grote moskee vind ik niks speciaals aan die stad. Fes en Meknes kan ik aanraden. Je kan ook de oude romeinse ruines van Volubilis gaan bezoeken daar in de buurt.

Ik ben op dit moment nog in Marokko in El- Jadida. Ik ben nu bijna 3 maanden in Marokko. De leukste plaatsen vond ik Chefchaouen in het noorden, Fes, (Meknes wat minder), Omgeving Midelt, Merzouga, Todra Gorge, Tadighaust, Marrakesh. bereid je wel voor op hevige hitte. Ik ben hier de afgelopen 3 maanden geweest en heb al flink gezweten. Ik raad je anders een Lonely Planet boek aan;

Marokko is zeker een aanrader.

Veel plezier.