rondreis Dalmatie met kinderen en caravan

Deze zomer (in de zomervakantie) :vak02: willen we 4 weken naar Kroatie (Dalmatie). We zijn met een gezin, 4 kinderen van 3 tot 11 jaar en opa en oma. Beide reizend met een caravan. We zijn van plan niet te reserveren; is dit verstandig? Wel gaan we de reisroute grotendeels plannen. Ongeveer vanaf Krk (eiland) tot voorbij Split. De Plitvice meren willen we op de heen of terugroute meepikken. Wie heeft tips over de haalbaarheid van de route in 4 weken, niet te grote, niet te dure maar wel schone campings (zonder naturisme) Alle tips hierover zijn welkom:thumbsup:

Hallo familie Vrijswijk.Voor Dalmatië zou ik ook niet reserveren.In 4 weken is dat zeker te doen.Vanaf Krk kan je richting Split de snel- of de kustweg nemen.De kustweg is wel mooi maar hou er rekening mee dat het vanaf Senj tot Starigrad een en al bochtenwerk is.Rustig rijden dus vooral bij nat wegdek.Campings met beoordeling kan je vinden op www.campingmening.nl Voor Plitvice zou ik zeker 2 overnachtingen plannen.Ipv. van een camping misschien eens particulier bij een nederlandse vrouw www.plitvice.nl In Plitvice kan ik een etentje in het sfeervolle restaurant Licka kuca zeker aanbevelen.Succes.

Dag,

Dank u wel voor uw reactie, hier kunnen we wel wat mee, dank u ook voor de tips. Met vriendelijke groet, Dianca van Rijswijk

Hallo Dianca, boeken is inderdaad niet nodig, mits je niet te laat op de dag bij de camping van je voorkeur arriveert, zodat je nog genoeg tijd hebt om uit te wijken naar alternatieve campings indien nodig. Aanraders voor je vakantie (vanaf Krk) zijn bijvoorbeeld de eilanden Pag en Rab, Crikvenica, Zadar, Vodice, Sibenik (vakantieresort Solaris in Sibenik heeft een mooie camping), Primosten (camping Adriatic Primosten is ook erg mooi), Trogir en Split. De nationale parken Kornati (excursies vanuit Murter, Biograd of Zadar) en Krka (vlakbij Sibenik) zijn ook echt de moeite waard en makkelijk te bereiken vanaf de kustroute. Kijk maar eens op mijn website www.allesoverkroatie.nl voor meer inspiratie en laat gerust een berichtje achter als je vragen hebt! Groeten, Karianne.

Goedemorgen iedereen,

De tweede helft van juni willen mijn vriendin en ik door Dalmatie (tussen Zadar en Split) trekken. We zijn niet van plan om vooraf hostels of hotels te boeken, maar op verscheidene plekken wordt ons aangeraden om dat wel te doen. Wat denken jullie?

Ik lees hierboven dat kamperen zonder reserveren goed te doen is. Nu zijn we niet van plan een tent mee te nemen, maar als het mogelijk is om ter plekke een tentje te huren dan sluiten we niet uit dat we ook wat dagen gaan kamperen. Wat zijn jullie gedachten daarover?

Groeten,

HJ

Ook goede morgen.Je kan ook gewoon bij partikulieren logeren.Er is overal meer dan genoeg aanbod.Overal bordjes met Sobe-zimmer-rooms,enzv.Zo maak je kennis met de plaatselijke bevolking en op die manier zijn al langdurige vriendschappen ontstaan.Verder valt de grootste drukte in de maanden juli en augustus.Iets vinden,hotel of wat dan ook,moet in juni geen probleem zijn.

Dat is mooi om te horen, dank je wel! Dan gaan we niets plannen :slight_smile:
Hoeveel kost het ongeveer om bij mensen thuis te overnachten?

De prijzen kunnen verschillen naar gelang de plaats waar je zit en de categorie.Hier de RICHTPRIJS van bvb Restaurant- pension Marin in Posedarje :van 1 tot 3 overnachtingen €20 pp per nacht.Langer dan 3 nachten verblijven: €18 pp. Ontbijt:€7 pp. Touristtax: €1 pppd. In veel gevallen zal het zelfs goedkoper zijn.
Het is ook gebruikelijk dat men je paspoort of Id.kaart vraagt.Dat dient om
je aan te melden en ook wel om te vermijden dat men er zonder betalen van door gaat.Maak er dus geen probleem van.