3 weken met de Camper naar Croatie

Hey hallo, wij (30’ers) hebben het geluk dat we de camper van mijn ouders kunnen lenen :-)!

Plan is om met onze jongens (9mnd, 2,5jr) 3 weken in kroatie te verblijven.

1 week om te reizen en 2 weken om in kroatie te verblijven.

We hebben al veel avontuurlijke reizen gemaakt van vietnam tot mozambique! :slight_smile: en dat maakt ons verwend ;-(

Voor deze trip zijn we opzoek naar 2-3 locaties waar we (ivm de kinderen) meerdere dagen op 1 camping kunnen verblijven.

Sfeervolle campings (liefst niet massaal) aan zee/rivier met een goed zwembad, op fiets afstand van leuke oude plaatsjes om te bezoeken. Utopie!?

We houden van cultuur/authenticiteit gecombineerd met levendigheid!

Na wat speurwerk, de volgende steekwoorden opgedaan;

Zadar
Dubrovnik
Korcula
Trogir
Biševo
Mljet
Rovinj
Dalmatië
Hvar
Porec
Plitvice Park

Ook de eilanden worden geroemd, maar we hebben geen idee of die goed bereikbaar zijn met de camper?

We hebben reeds begrepen dat Istrie beter vermeden kan worden door te veel toerisme met een gebrek aan authenciteit!

Graag jullie tips voor een gegehele reis van NL (te nemen route, interresante tussenstops) naar Kroatie (mooiste plaatsen, campings, stranden) en retour.

Thnx

Rob

Via Wereldwijzer app

Niemand die advies kan geven?

Via Wereldwijzer app

??

Via Wereldwijzer app

Zou voor Zadar alleen als dagtochtje trekken. Kleine oude stads centrum heb je wel in enkele uren gezien. Voor de rest Splitvice en Krka zijn fantastisch mooi ! Laatste twee kan wat moeilijk zijn met de kleintjes. Split is een aardige stad om te vertoeven. Je zou ook enkele dagen naar Bosnië kunnen rijden naar Mostar.

Dubrovnik is heel erg mooi maar ook enorm druk en heet in de zomer. Door de stadmuren is er geen briesje te bekennen in de stad. Zou ik dus niet doen met kids. Bosnie is een stuk goedkoper en heeft prachtige natuur dus ik sluit me aan bij de tip om in ieder geval een deel van de route daardoorheen te gaan. Ook Slovenie is in opkomst als kindvriendelijke bestemming.
Plitvice park ook heel mooi maar genoeg voor een dagtrip, rovinje is leuk maar zou zeker geen must.

Vlak bij Mostar is er ook een waterval die je kunt bezoeken. Bosnie is zeker goedkoper. Vriendelijke mensen en vind het minder gemaakt qua toeristische gebeuren. En het eten is ook fantastisch.