Kamperen in Kroatie

Wij willen graag deze zomer een kleine 4 weken naar Kroatie en wellicht ook nog naar een omliggend land…
Nu zijn we tent kampeerders en gaan graag op de bonnefooi de campings langs… Nu zijn we al veel in Europa geweest maar nog niet in dit deel, levert het problemen op om niet te reserveren? We houden meer van kleinere campings… Heeft iemand tips?

hebben in 2011 gekampeerd: reservering werkte niet; dus toen ter plekke een plek op een ‘autokamp’ gevonden: eenvoudig 1 ster), maar verder prima. aan de kust ten zuiden van Zadar. 2 gezinnen met 5 kinderen tussen 15 en 20.

Wij kamperen al een aantal jaar in kroatie, nog nooit gereserveerd en nog nooit zonder plekje gezetten. Langs de kust zijn veel campings van groot tot klein. Omdat er in kroatie veel getrokken wordt is er in de morgen vaak nog wel een plaatje te vinden. Campings die vlak bij de kust weg liggen zijn vaak wat moeilijk te bereiken omdat er geen afritten zijn en je vanaf de kust weg gelijk af moet slaan. Enkele aanraders zijn Camping Jasonovo en camping sirena (www. zoover.nl)
Het ligt er natuurlijk aan hoe je vakantie wilt houden, wil je veel zien lijkt het me raadzaam om verschillende camping te bezoeken omdat het reizen veel tijd kan kosten. In kroatie is van alles te doen. Je kan steden en kust plaatsjes bezoeken zoals Siberic, Dubrovnic, Split. Natuurparken krka, plitvice meren. De eilanden mali Losinj, Hvar, korkula.
Je kan georganiseerde boot tochten maken meestal met lunch, of zelf een bootje huren of lekker een dagje aan het strand door brengen. Mogelijkheden te over.

Wij zijn ook tent kampeerders zoals jullie, op de bonnefooi en het liefst kleinschalig. Volgens mij wordt er (behalve op de grote megacampings in Istrie) verder niet gereserveerd, overal waar wij zijn geweest hadden ze nog wel een plekje en zeker voor een (kleine) tent. Aan de kust heb je veel autocamp’s (de wat kleinere campings).
We hebben meerdere keren rondreizen gemaakt van Slovenie - Kroatie - Bosnie-Herzegovina en Montenegro. Als je van rondreizen houdt is het zeker een aanrader om een omliggend land te bezoeken!
Als je er meer informatie over wilt, vraag gerust…

Bedankt allemaal voor de nutigge reacties!!

Nienkuh, wij dachten ook al over de omliggende landen :slight_smile: Als ik vragen heb zal ik zeker mailen…