2 weken Kroatie - eigen vervoer - camping

Eind augustus wil ik samen met mijn vriendin met de auto naar Kroatie. De planning is vanaf maandag 27 augustus, tot ong. 14 september.

Kan ik dan beter doorrijden naar Dalmatie? Of is het weer in Istrie dan ook nog goed? Ik wil natuurlijk het liefst iedere dag zon, en geen regen.

Ik wil het liefst in een kant en klare tent. Op rent-a-tent is niet veel meer te krijgen, pas vanaf donderdag 30 augustus weer. Het is daar wel goedkoop, voor 2 weken ongeveer 220 euro. Op andere sites ben je ook zo minstens 600 euro kwijt, op vrijuit zelfs dik 400 euro voor alleen een staplaats!

Ik kan ook met een eigen tent die kant op, en dan wilde ik zonder te boeken een camping gaan zoeken. Is dit aan te raden?

Ik wil sowieso direct aan zee zitten, lopend naar het strand. Ik begreep dat kiezelstranden moeilijk te mijden zijn, maar dat je ook je handdoekje op een rots kan leggen. Is het mogelijk om van die rotsen af te springen de zee in? Dat beviel me in Spanje namelijk wel.

Het vignet voor Oostenrijk en Slovenie, koop ik die in het land zelf? Of kan ik die het beste bij de ANWB in Nederland halen? Wat zijn de kosten ongeveer?

Ik neig meer naar Kroatie dan naar Italie, ik denk dat Italie een stuk duurder is en ik begreep dat de Italiaanse stranden nabij de bloemenriviera niet erg schoon zijn. Voor Spanje geldt hetzelfde; ik denk dat een autovakantie in Kroatie goedkoper is.

Ik laat alle opties open: dus een vliegreis naar Spanje of Portugal is ook prima, maar ik denk dat ik dan duurder uit ben.

Graag tips mbt het reizen zelf, en campings aldaar. Alles is welkom! Bedankt alvast.

iemand ervaring met bovenstaande…? tips?

De vignetten kan je ook ter plaatse kopen, maar doe dat dan wel bij de eerste gelegenheid, de boetes zijn fors. Ook na thuiskomst de bonnetjes nog enkele maanden bewaren!
Meer info:

http://www.austria.info/de/reiseplanung-oesterreich/maut-vignette-oder-go-box-1161606.html

Als je primair aan het strand wil liggen en ook nog iets zoekt dat goedkoop is kan je ook naar complete vliegvakanties gaan kijken. Met de auto op reis is al snel duurder dan budget vliegen …

Veel plezier :slight_smile:

Wij zijn op dit moment in zaton met eigen vervoer je kan in kroatie namelijk niet zonder auto t is geweldig om hier rond te rijden en de vrijheid die dat met zich meebrengt is onbetaalbaar.je rijd door een prachtig land de vignetten en tol kosten ongeveer 100 euro en wij hebben 2 keer getankt op de heenweg dus dat valt wel mee, op dit moment juni zijn er overal plaatsen genoeg zowel op campings als appartementjes en er zijn ook veel particulieren die verhuren t is een schitterend land wij zijn hier nu voor de derde en zeker niet voor de laatste keer.

Hi,
Ik heb eigen staakaravaan in Valtura, 8 km van Pula, 3km van dichtste strand, 10 km van beste strand. Mocht je geintereseerd zijn in de aangegeven periode, mail dan, jadrankamaric@hotmail.com.

Met vriendelijke groet,

Jadranka Maric