Rondreis China

Hallo allemaal,

aanstaande zomer vertrek ik voor 3 weken om een korte reis te maken door China. Hierbij zit ik te denken om een aantal steden (Beijing, Shanghai, Xi’an ed) te bezoeken. Beijing heb ik vorig jaar al bezocht dus hier red ik mij wel. Ik zit echter wel met een andere vraag:

“Welke website raden jullie aan om bijv. treinboekingen en hotelboekingen te regelen?”

Het betreft een reis die ik zelf zal plannen dus het programma staat open voor van alles maar mist de expertise van bijv. een reisorganisatie. Ik hoop dat iemand tips heeft, die zijn namelijk altijd welkom!
Heel erg bedankt!!

Het is hier echt heeeeel makkelijk om aan treinkaartjes te komen; gewoon naar het station gaan! :wink:
Ze hebben bij het boeken van je treinkaartje wel altijd je paspoort nodig, want dan nemen ze je nummer over.
Wel raad ik je aan om een klein taalgidsje mee te nemen aangezien er maar weinig mensen Engels spreken.
Maar dat zul je al wel ondervonden hebben in Beijing vorig jaar.
Hotels; of gewoon ter plekken als je een “echte” backpacker bent. Anders doe ik het zelf meestal via booking.com
Verder is de lonely planet of iets dergelijks altijd nog wel makkelijk voor het vinden van hostels waar je ook makkelijk weer in contact komt met andere reizigers.
Een leuke app en site is btw smartshanghai. Hier staan alle vette en leuke dingen die er te doen zijn in de stad + de weg voor de taxichauffeur… haha echt heel erg makkelijk, ik gebruik het bijna dagelijks!
Als je nog specifieke vragen hebt; schroom je niet om te mailen!

Ow en ik zie hier onder net een topic van iemand anders met al een hoop reacties
“Treintickets kopen in China”

Treinkaartjes zijn niet altijd makkelijk te krijgen. Ligt aan de periode. Zomer is ook vakantie voor de Chinezen dus kijk even precies of je in het hoogseizoen van de Chinezen gaat! Anders kan het lastiger zijn om aan treintickets te komen. Scroll vorige topics hier even door evt. over treinkaartjes etc.

Voor hotels of hostels: hostelbookers oid.

Treintickets heb ik hier hele goede ervaringen mee: http://www.china-diy-travel.com/

Veel plan/reisplezier!

Specifiek voor China is Ctrip ook een prima hotelsite, die heeft vaak toch een net wat uitgebreider aanbod dan de internationale boekinssites, en soms ook betere prijzen.

Nu heb ik niet zoveel zelfstandig per trein rondgereisd, maar die paar keer heb ik gewoon enkele dagen vantevoren op het station kaartjes gekocht. Even de bestemming, treinnummer en datum op een briefje gezet, wel zo makkelijk. Maar dit vergt uiteraard wel enige flexibiliteit, in de drukke periodes kunnen kaartjes inderdaad al vroeg uitverkocht zijn.

Ik gebruik altijd cnvol.com een trein op te zoeken. Het makkelijkst is het om op een briefje je treinnummer te zetten en de tijd + dag, zeker wanneer je de taal niet spreekt.
Durf je het niet aan zelf een kaartje te kopen, dan kunnen ze je vaak bij het ho(s)tel wel helpen tegen een kleine vergoeding.

Een ander goede website voor reizen, een concurrent van Ctrip, is Elongnet.

Het voordeel van deze reisagent is dat ze ook het adres van je hotel of hostel in Chinese karakters aanbieden.
Erg handig voor de taxi of om de weg te vragen. Bij problemen zijn ze 24/7 beschikbaar!