Rondreis Canada

Hallo !

Mijn vriend en ik willen samen een half jaar trekken door Canada (bijv. met camper). Wie heeft er een mooie ervaring? Tips zijn altijd welkom… Ik weet niet waar ik moet starten met het organiseren van deze reis…?
Mijn angst is een beetje om in een gat te vallen als je terug bent, geen geld meer/ geen werk meer en … natuurlijk een ervaring rijker.

Wie kan mij helpen aan gouden tips?
Groeten van Nicole

Hallo,

Waneer zijn jullie ongeveer van plan om naar Canada af te reizen?
Mocht je op korte termijn gaan hieronder mijn tip.

Pff…ben zoizo geneigd omdat ik uit Ontario kom, een hele tour uit te stippelen, maar goed met jullie reis zou ik gewoon in Ontario rustig van start gaan, Ontario is zó mooi en zo verschillend qua natuur en divers qua cultuuren, mijn tip dus= ga naar Toronto, zie elke uithoekje van het zuiden daar reis dan door naar Ottawa, sla hoe dan ook Algonquin Provincial Park niet over, je kan evt naar Montreal reizen, misschien nog verder naar het oosten en dan in één flinke ruk aan het stuur links omkeren dwars door alle provincies gaan rijden richting the Rockies!
Onderweg kun je letterlijk van het noorden naar het zuiden rijden, zo zul je heel veel natuur zien natuurlijk. Ben je ondertussen in Alberta aangekomen dan ga je de raarste kriebels krijgen dier er bestaan zodra je de bruine Rockies met witte toppen héél ver vooruit in je zicht krijgt waar je dan net als in Ontario veel tijd voor zou moeten uitrekken om van te genieten.
Onderweg zijn er duizenden parks, en hele bijzondere Provincial parks and National Parks, vooral in B.C. bezoek zoveel van deze als je kan, geen één is echt hetzelfde, en overal kom je vriendelijke mensen tegen, en in de meeste parken zijn er speciale gebieden waar je mag bbqen, doen, echt een aanrader! Wat wil je nog meer wensen dan!!! Heb je dit achter de rug, van het oosten naar het westen van Canada rijden is een ervaring, voor 100% zekerheid kom je terug met een goed gevoel! Als kind heb ik elk zomer in de auto gezeten met deze route van Totonto naar Edmonton en Calgary en zo door naar de Rockies en weer terug…
Ontario, Alberta en B.C. zijn toch wel de 3 provincies waar je het meeste zal beleven en zien! De provincie Saskatchewan is er een om snel door heen te rijden, oer saai maar rij je helemaal in het noorden van de provincie tegen de North West Territories aan of beter dóór de North West Territories, dan maak je iets héél bijzonders mee, namelijk dit: This is the land where the world’s best northern lights dance during the dark winter months and where the sun never sets during the summer! Eén nadeel, je komt bijna geen enkel mens tegen daar! :wink:

Veel plezier alvast!

hier nog enkele sites met info

www.pc.gc.ca (tip)

www.ontariotravel.net/uk

www.travelalberta.com

www.edmonton.com

www.tourismcalgary.com