rondreis Cambodja/ Zuiden Vietnam tips

Beste mede-reizigers,

Aankomende zomer gaan wij voor de tweede keer een rondreis maken (4 weken) door Azië. Ditmaal beginnen we in HCMC en willen we eindigen in Phnom Penh, omdat we vanuit daar weer terug vliegen naar Amsterdam.

Onze eerste reis was een reis door Thailand en deze was vantevoren goed voor tebereiden met alle informatie uit vele boeken en internet.

Momenteel ben ik de reis voor Vietnam en Cambodja aan het plannen, maar ik loop vast op verschillende punten. Mijn vraag is dus of jullie mij kunnen adviseren en/of tips kunnen geven. Ik zal eerst wat algemene informatie geven en daarna de punten toelichten waar ik op vast loop.

Vrijdag 19 jul Amsterdam – Hong Kong – Ho chi Minh City
Zaterdag 20 jul 18.00 uur Aankomst HCMC
Zondag 21 jul HCMC
Maandag 22 jul HCMC
Dinsdag 23 jul HCMC
Woensdag 24 jul Naar Can Tho
Donderdag 25 juli Can Tho
Vrijdag 26 juli Naar Rach Gia – Phu Quoc
Zaterdag 27 juli Phu Quoc
Zondag 28 juli Phu Quoc
Maandag 29 juli Phu Quoc
Dinsdag 30 juli Phu Quoc
Woensdag 31 juli Phu Quoc
Donderdag 1 aug Naar Ha Tien – Sihanoukville
Vrijdag 2 aug Sihanoukville
Zaterdag 3 aug Naar Siem Raep met vliegtuig
Zondag 4 aug Siem raep
Maandag 5 aug Siem Raep (angkor)
Dinsdag 6 aug Siem Raep (angkor)
Woensdag 7 aug Naar Phnom Penh met de bus
Donderdag 8 aug Phnom Penh
Vrijdag 9 aug Phnom Penh (killing fields)
Zaterdag 10 aug
Zondag 11 aug
Maandag 12 aug
Dinsdag 13 aug
Woensdag 14 aug Project vrijwilliger Phnom Penh
Donderdag 15 aug Project vrijwilliger Phnom Penh
Vrijdag 16 aug Terug naar Amsterdam

Punten waar ik op vast loop:

• Is het verstandiger om vanuit HCMC de mekongdelta te bekijken of om er doorheen te reizen richting Rach Gia?
  • Als we door de Mekong Delta reizen hoeveel dagen adviseren jullie? Nog algemene tips voor bijzonderheden?
  • Vanaf Phu Quoc willen we eigenlijk naar Siem Raep. Is ons voorstel een goed idee of kan dit ook op een andere (betere) manier?
  • Zoals jullie zien hebben we een paar dagen (za t/m di) over in Cambodja. Hebben jullie tips/adviezen mbt bijzonderheden?

Bij voorbaat onze hartelijke dank voor al jullie input!!!
Vriendelijke groet, Jenya