Rondreis Brazilie

Hallo,

Ik ga in Maart een maand rondreizen in Brazilië. We beginnen 7 maart in Rio en willen in dat weekend daar graag naar een wedstrijd in het Maracana stadion. Heeft iemand een idee hoe ik hiervoor tickets kan kopen? Vooraf of kan dat ook nog dezelfde dag?
Van Rio gaan we met de bus naar de Iguaza watervallen en vanuit daar met de bus naar Campo Grande om naar de Pantanal te gaan. Vanuit daar willen we naar Natal. Hiervoor zullen we waarschijnlijk een binnenlandse vlucht moeten nemen. Heeft iemand enig idee hoe duur dat is en of dat we dat een aantal dagen van te voren kunnen boeken? We willen namelijk niet te veel vast leggen omdat we op de plek zelf willen bekijken hoelang we ergens willen blijven.

Tips zijn altijd welkom.

Ik zou niet eens weten of er wel elke week wedstrijden in Maracana zijn. Volgens mij worden daar alleen de echt grote wedstrijden gespeeld, maar voor de gewone competitiewedstrijden zal je in het stadion van de clubs zelf moeten zijn (of elders, bij uitwedstrijden).

De watervallen heten Iguaçú en dat is naar ik meen 18 uur met de bus. Dat is dus een flink eind, een vliegreis is daar misschien aan te bevelen.

IK heb ergens gelezen dat KLM gaat samenwerken met GOL, misschien een mogelijkheid ?

Indien er een wedstrijd gespeelt wordt, dan kun je meestal aan de deur nog een kaartje kopen. Kijk op http://www.decolar.com voor een prijsindicatie, maar boek altijd op de site van de vliegtuigmaatschappij, decolar rekent namelijk belachelijk hoge prijzen om te wijzigen. Rio-Iguazu is 24 uur met de bus btw, een ticket kost soms evenveel als een buskaartje.

de grote clubs spelen iha ook de meeste 'kleine’wedstrijden in Maracana
afgezien van Vasco hebben de grote clubs (Flamengo, Fluminense e Botafogo) nl geen eigen stadion
er zijn normaal gesproken elk weekend wel wedstrijden, en door de week vaak ook
Echter, in maart is de nationale competitie nog niet begonnen, men speelt dan het Rio staatskampioenschap
dan zijn er minder wedstrijden
kaartjes kun je bij het stadion kopen
zie Bureau Vet | HubSpot Elite Partner voor meer info
als je nog vragen hebt over Rio, kom maar door - ik woon hier al een paar jaar

Hey Martijn,

Bedankt voor je reactie. We hopen dat er nog een leuke wedstrijd is dat weekend, want als echte voetbal-fan zouden we graag de sfeer mee willen maken. Wij willen in Rio ook nog graag gaan stappen. Heb je tips over in welke wijk dat het beste kan?

• Updated - - -

Martijn, nog even een vraagje. We wilden vandaag twee binnenlandse vluchten boeken. Maar bij het invullen van de gegevens wordt er gevraagd om een CPF-nummer gevraagd. Maar dit nummer hebben wij dus niet. Is het wel mogelijk om vanuit Nederland een binnenlandse vlucht te boeken?

Lapa is de uitgaanswijk, vooral in het weekend. heel veel bars, restaurants en clubs, must-do. ook in Baixa Gavea is elke avond wel actie, maar dat is wat chiquer / duurder. een goeie site met veel tips is is riouncovered.com
maar je hebt eigenlijk in elke wijk zat bars en restaurants

Qua vluchten heb je idd vaak een cpf nodig, ik weet niet of alle airlines dat vereisen, msch sommige niet.
check www.decolar.com (verzamelsite), voegol.com, tam.br.com
Over van uit NL boeken weet ik niets - ik woon al een aantal jaar hier

als je meer wilt weten, let me know

Bedankt voor je informatie Martijn! Erg fijn. Het boeken van een vlucht is inmiddels gelukt.

beterrrrr :slight_smile:

Hallo Lijs90
Bel eens een kleiner reisbureau hier en vraag na hoe dat zit met die binnenlandse tickets pakketten , voor ons alweer een tijd
Geleden maar gewoon hier geboekt zonder poespas en voor een redelijke prijs!
Wij zijn vanuit Sao Paulo naar iquasu gegaan met luxe bus, goed te doen en ook vanaf daar naar Campo Grande hetzelfde en niet duur!
Als je in Campo Grande uitstapt word je opgewacht door mensen om reisjes te boeken naar de Pantanal, voor de helft van wat je hier betaald!
De rest van de vakantie hebben we meest vliegend gedaan op ons “pakket” want busreizen van 24-36 of soms nog langer,
Word al te bont in een vakantie van een week of 3-4!
Groet Peter