Hallo!
Volgende maand vertrek ik naar Brazilie! Ik had eerst de focus op Zuid-Amerika, maar kwam op zoveel bezienswaardigheden toch uit in Brazilie. Volgens mij heeft het voldoende varieteit. Bovendien wil ik behalve cultuur snuiven, natuurlijk schoon bezichtigen en écht het land leren kennen, ook heel graag een beetje relaxen, vakantie houden en wat surfen op het strand. Daar schijnt de noord-oost kust perfect voor te zijn! Het idee nu is om te starten in het noorden (Belém). Vanuit daar Ilha de Marajo, Lencois Maranhenses, Jericoacoara, Fortaleza, Natal - Fernando de Noronha, Pipa, Olinda, Salvador, Morro de Sao Paulo, Chapada Diamantina, Ilha Grande, Pantanal, Curitiba, Igauca Falls en Rio. Vervoer zoveel mogelijk per (nacht) bus en indien noodzakelijk per vliegtuig. Ik zit nu te twijfelen over een airpass. Ben me bewust van de lange afstanden, maar ik denk dat de noord-oost kust goed met de bus te doen is, en ik weet niet of 1 of 2 vluchten (evt van salvador naar Rio en Rio naar iguaca of Curitiba) het verschil gaan maken voor een airpass. Ik heb gehoord dat Ferando de Noronha je niet op airpass mag vliegen. Ik ben benieuwd of er iemand meer kennis/ervaring heeft met het boeken van binnenlandse vluchten? Ik heb vernomen dat met oud & Nieuw de prijzen bizar hoog zijn, evenals met Carnaval… Is er iemand die hier ervaring mee heeft of andere aanvullingen of tips heeft?
Ook ben ik nieuwsgierig naar het budget wat er is uitgegeven?
Voor diegene die ook die kant op gaan, laat het even weten! Er is dan wel een idee van de route, maar voor de rest erg easy, en is er alle ruimte om te wijken of te verlengen, en de interesse om een caipi te drinken!
Woehoe! Zin in!
Groetjes