Rondreis Bali - Lombok - Chili - Lembongan

Beste allemaal,

We zijn ons aan het oriënteren op een rondreis naar Indonesië eind van het jaar. We zijn gewend een en ander zelf te regelen als we rondreizen, maar omdat Azië voor ons nog onbekend is, keken we ook wat rond naar individuele rondreizen. Ik vond deze (volgens mij best redelijk geprijsde) rondreis van Travelbird: Word nu gratis lid | Luxe reizen tegen lage prijzen | TravelBird De reis is 1560 euro in de periode dat we willen gaan en je vliegt dan rechtstreeks met KLM vanuit Amsterdam.

Graag zou ik er wat commentaar op krijgen van kenners. Is dit inderdaad een geschikte reis?

Hoi Lianne,

Ten eerste denk ik persoonlijk dat het niet nodig is om een georganiseerde reis te kiezen. Als je, zoals je aangaf, gewend bent om dingen zelf te regelen, dan kan dat voor Bali en Lombok ook best.

Los daarvan, over het scheme van de reis van Travelbird: zelf vind ik het nogal veel van hotel wisselen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze of je dat fijn vindt. Als ik het zelf zo bekijk, lijkt het me erg vermoeiend. Als je binnen 2 weken echt zo veel mogelijk wil zien en doen, dan is het wellicht een goede keuze, omdat je ook echt elke dag door een gids langs allerlei plekken gestuurd wordt, maar mijn eigen keuze zou zijn om het iets rustiger aan te doen.
[ul]
[li]2 nachten Sanur
[/li][li]1 nacht Bedugul (Beratanmeer)
[/li][li]1 nacht Pemuteran
[/li][li]1 nacht Ubud
[/li][li]1 nacht Candidasa
[/li][li]2 nachten Gili Meno
[/li][li]3 nachten Senggigi (Lombok)
[/li][li]2 nachten Nusa Lembongan
[/li][li]1 nacht Sanur
[/li][/ul]
Dat is dus eerst iets om over na te denken, lijkt mij. Als dit wel iets voor jullie is, dan lijkt het me op zich een goede route waarin je heel veel ziet. Zelf zou ik zoals ik zei, als je twee weken hebt, een aantal dingen overslaan en iets meer tijd nemen, en meer dingen bekijken als dagtripjes vanaf een bepaalde basis (en dat je ook nog eens een keer kan uitslapen of rustig ergens aan het strand of op een terras zitten, in plaats van gejaagd zo veel mogelijk zien).

De prijs vind ik moeilijk te boordelen. Ik denk dat je gelijkt hebt dat het een redelijke prijs is, aangezien alle reizen, hotels en gidsen er bij in zitten.

Groeten,

Erwin