Rondreis Azië

Hallo reisgenoten,

Ik ben Jesper, 24 jaar en opzoek naar een reisgenoot voor mijn reis naar Azië in januari/februari.Ik heb vorig jaar mijn studie commerciële sporteconomie afgerond maar wil eerst nog even een mooie reis maken. Hoelang die reis gaat duren? geen idee. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk zien en doen. Een ticket naar huis is zo geboekt. Op mijn lijstje van landen die ik zeker wil gaan bezoeken staan Myanmar, Vietnam en Cambodja. Het liefst reis ik niet alleen en ben ik opzoek naar iemand met mooie plannen.

Mijn reizen bestaan meestal uit een mix van cultuur, avontuur en feest. Ik hou ervan om bekende maar ook om onbekende plekken te bezoeken.

Lijkt het je wel wat of ben je benieuwd stuur even een berichtje.

Jesper

He Jesper,

Je plan klinkt eigenlijk zo goed als wat ik van plan ben om te doen. Al vertrek ik volgende week maandag al naar Nepal, waar ik eerst maand vrijwilligerswerk ga doen. En dan ongeveer eind februari trek ik naar Myanmar, om daarna richting Vietnam en Cambodja te trekken. Verder ga ik ook misschien nog Thailand en Malesië er bij nemen, maar dit staat nog niet vast. Wat Nepal betreft, daar trek ik helemaal alleen naartoe. Maar wat betreft nadien, leek het mij ook wel leuk om met andere rond te reizen. Mijn ideale mix van reizen, bestaat ook uit cultuur, avontuur en feest (zoals het zou moeten zijn eigenlijk). Waarschijnlijk komt de periode wel niet zo goed uit aangezien jij snel wil vertrekken en ik pas vanaf eind februari me in Myanmar kan bevinden. Maar indien je nog op zoek zou zijn naar een reisgenoot, laat maar wat weten.

Ik stel mezelf even voor, ik ben Stefaan, 26 jaar, heb net 2 jaar werk ervaring achter de rug en heb sinds kort mijn job opgezegd om te gaan reizen. En nu is het volgende week eindelijk zover.

Groeten,

Stefaan

Hee Stefaan,

Wauw, wat een mooi plan heb jij. Ik wil best in Myanmar afspreken om daar te beginnen aan de reis. Myanmar is namelijk niet echt geliefd en lijkt me echt fantastisch. Daarna kunnen we altijd nog kijken hoe wij of alleen verdergaan. Ik hoor wel wat je hiervan vindt.

Groeten,

Jesper

He Jesper,

Sorry voor de late reactie, ik ben momenteel in Kathmandu en hier is niet altijd evenveel wifi :).

Zoek je nog reisgenoot? Lijkt inderdaad een ideaal plan om in Myanmar af te spreken. Aangezien het daqr nog niet zo toeristisch is, is het vaak duurder alleen reizen in vergelijking met de redt van Azië. Maar het lijkt inderdaad prachtig in Myanmar.

Laat maar wat weten!

Stefaan

Hee Stefaan.

Hoe is het daar? Bevalt het vrijwilligerswerk? Het is inderdaad beter om samen te reizen door Myanmar om kosten te drukken. Heb je al een datum dat je vertrekt? Het is denk ik handig om in Yangon af te spreken. Hoelang wil jij Myanmar bezoeken? Het visum 28 dagen geldig als het goed is. Ik hoor het van je?!

Jesper

Hi Jesper,

Excuses voor de late reactie, de tijd gaat snel in Nepal en er is niet altijd evenveel WIFI zo blijkt :). Heel mooi land hier, moet je zeker eens doen!

Ik had gedacht om hier 7 maart ongeveer te vertrekken richting Yangon. Wat zijn jouw plannen ongeveer? Lijkt me inderdaad het handigste om daar af te spreken. Ik denk dat zo’n 3 weken wel genoeg is om Myanmar te bezoeken nee? Zeker aangezien het wat duurder is dan de rest van Zuid- Oost Azië.

Ik stuur je in privé bericht mijn naam, kan je me toevoegen op Facebook. Dat check ik vaker dan dit en is een pak handiger.

Stefaan