rondreis azie

Graag zou ik een rondreis willen maken door Azie. Welke land of welke landen zijn aan te raden? Wat is een mooie tijd om een rondreis te maken? Ik houd ervan om lekker door te reizen en niet te lang ergens te blijven hangen. Wel lijkt het me een leuk idee om te gaan werken, het zij helemaal mooi zijn als het werk gerelateerd is aan mijn dan afgeronde studie milieukunde. Zijn hier ideeën voor? Ik hoef er geen geld voor te verdienen maar bijvoorbeeld kost en inwoning zou fijn zijn. Verder sta ik voor alles open. Mijn buget is wel beperkt, ik heb er 5000 euro voor over. Hier hoeft het vliegticket niet bij, deze heb ik al en zijn voor alle landen in het zuidwesten van azie geldig, ook australie en nieuw zeeland. Nieuw zeeland heb ik al helemaal gezien en australie alleen nog maar de oostkust, wanneer voor australie ook nog goede ideeen zijn hoor ik het graag!

dankjewel alvast.

Hoe lang heb je de tijd? En wat zijn je interesses? Cultuur? Natuur?

Hoi,

Ik had zelf 3 weken in per land in 3 landen. Maar dit kan meer of minder, wat t meest geschikt is. We vinden natuur veruit het leukst. Dagtochten, meerdaagse lijken ons ook leuk. Dus als u nog leuke ideeen heeft!:slight_smile:

Ik zou in elk geval naar Maleisie gaan. Hier heb je nog prachtige jungle in Borneo. Je kunt meerdaagse tochten maken in bijvoorbeeld het Gunung Mulu national park, maar ook een berg beklimmen zoals Mount Kinabalu.

Een ander land met prachtige natuur vind ik Laos. Ik heb het zuiden niet gezien, maar ook dit schijnt prachtig te zijn. In het noorden van Laos kun je goede meerdaagse hikes maken. Kijk ook even naar de gibbon exprience. Zelf niet gedaan, nog altijd spijt van! Maar ook rond Luang prabang en Vang vien kun je veel van de natuur zien, zoals grotten en watervallen.
In combinatie met Thailand, waar je in het noorden ook mooie jungle tochten kunt maken. Hier verblijf je bij mensen in kleine dorpjes, wat weer een beetje cultuur meegeeft.

Mocht je nog even wat oude cultuur willen zien, dan kun je nog een week uitwijken naar Cambodja. En hier de Angkor wat bezoeken. Echt een prachtige oude tempel complex waar je je meerdere dagen kunt vermaken zoveel is er te zien.

Je hebt dus in totaal 9 weken met een budget van 5000 euro? Dit moet ruim voldoende zijn! Dat zou betekenen dat je dagbudget ongeveer 75 euro zou zijn. Aangezien een kamer zo rond de 15 euro kost (kan nog veel goedkoper) en een maaltijd zo rond de 3 euro (budget) heb je nog geld over voor transport en andere leuke dingen.

Hallo Moesyx,

voor jouw budget kan zeker een mooie rondreis gemaakt worden! Kijk eens op onze website en wellicht kunnen wij je, met onze reiservaringen, helpen om een mooi schema samen te stellen! Hopelijk tot snel!

De natuur op Borneo vond ook ik prachtig. Ook de tip van Gunung Mulu National Park kan ik volledig onderschrijven. Naast Borneo zijn wellicht ook de Filippijnen en Indonesië (Sumatra, Indonesisch Borneo, Sulawesi, …) aanraders. Het ligt er ook maar net aan hoe avontuurlijk je ingesteld bent. Ook in Myanmar vind je nog prachtige ongerepte natuur!

Dank jullie wel voor deze reacties! We hebben inmiddels besloten om vanaf perth maar bankok mtr vliegen ( geen andere mogelijkheid met emirates naar andere landen in azie) is het gemakkelijk om vanuit bangkok in Borneo te komen? Mij spreek spreek dit land erg aan! Ook maynmar en de fillipijnen, maar zijn dit op dit moment veilige landen?

Ja hoor, je kunt prima vliegen vanaf Bangkok naar Maleisie (wellicht is dat wel via Kuala Lumpur) Neem even een kijkje op de website van Air Asia. Ze bieden zeer veel vluchten aan in Azie, voor weinig geld!

Ook Myanmar en de filippijnen zijn erg mooie landen om rond te reizen. Myanmar heeft een rijke cultuur, vele leuke markten en natuurlijk bijzondere bezienswaardigheden zoals Bagan. Wel vond ik het op Inle lake na, het moeilijker om meerdaagse trekkingen te regelen. Ook echte jungle trekkings kun je in dit land wel vergeten. Hopelijk komt dit nog in de toekomst, maar voor nu is dat bijna niet te regelen.
Maar wanneer je al jungle trekkings maakt in andere landen, is dit land zeker erg bijzonder om te bezoeken! Ik heb me hier geen moment onveilig gevoeld!

De filipijnen hebben zoveel eilanden, waar verschillende natuur op te zien is (bohol, chocolat hills, tarsier apen, de rijstvelden van Luzon, walvishaaien enz.) Maar dit is wel iets lastiger reizen door de vele boten.
In dit land moet je ook waakzaam zijn bij sommige eilanden, maar deze liggen veelal in het zuiden. Ik zou hier dus voor de toeristen eilanden kiezen. Ook de hoofdstad is niet echt veilig, let goed op waar je hier slaapt. Ik heb je stad helemaal vermeden.

Op mijn website kun je verhalen lezen over meerdere landen in Azie.

De tip over Indonesie vind ik ook een goede. Prachtige natuur! Ook heel veel te zien.

Ik zou wel proberen landen te kiezen die dicht bij elkaar liggen of makkelijk te bereiken zijn onderling. Dat scheelt namelijk vliegtickets, maar ook tijd.