Beste allen,
hier nog zo’n iemand die tips wil voor zijn rondreis. Wat al vast staat:
Start en vertrek in Los Angeles met aankomst op een zondag
Kleine camper voor 2 personen gehuurd voor 3 weken (vanaf de maandag)
Voorkeuren:
Las Vegas graag bewaren voor het eind (is toch een ultiem roadtrip eindpunt zou je zeggen)
Voorstel 1:
Dag 01 (Zo): AMS->LA
Dag 02 (Ma): LA
Dag 03 (Di): LA->San Fransisco (615km)
Dag 04 (Wo): San Fransisco
Dag 05 (Do): San Fransisco -> Yosemite (350km)
Dag 06 (Vr): Yosemite
Dag 07 (Za): Yosemite -> (Reno) (272km)
Dag 08 (Zo): (Reno) -> Twin Falls (724km)
Dag 09 (Ma): Twin Falls-> Yellowstone (345km)
Dag 10 (Di): Yellowstone
Dag 11 (Wo): Yellowstone
Dag 12 (Do): Yellowstone -> Grand Teton (<100km)
Dag 13 (Vr): Grand Teton
Dag 14 (Za): Grand Teton-> (Vernal) (480km)
Dag 15 (Zo): Vernal ->Moab (352km)
Dag 16 (Ma): Moab-> Page (435km)
Dag 17 (Di): Page (Grand canyon ergens?)
Dag 18 (Wo): Page->Bryce (244km)
Dag 19 (Do): Bryce -> Las Vegas (425km)
Dag 20 (Vr): Las Vegas
Dag 21 (Za): Las Vegas -> LA (425km)
Dag 22 (Zo): LA->AMS
lijkt me schitterend, maar poeh, dat lijken me ook beste afstanden
Voordeel is wel dat Yosemite en Yellowstone op doordeweekse dagen vallen en dan zijn er nog campgrounds beschikbaar. Tevens Vegas op het eind.
Voorstel 2:
Dag 01 (Zo): AMS->LA
Dag 02 (Ma): LA
Dag 03 (Di): LA->Grand Canyon NP (lange rit)
Dag 04 (Wo): Grand Canyon NP
Dag 05 (Do): Grand Canyon NP->Monument valley
Dag 06 (Vr): Monument valley->Page
Dag 07 (Za): Page
Dag 08 (Zo): Page->Bryce
Dag 09 (Ma): Bryce->Zion
Dag 10 (Di): Zion
Dag 11 (Wo): Zion->Las Vegas
Dag 12 (Do): Las Vegas
Dag 13 (Vr): Las Vegas->Death Valley NP->Bisshop
Dag 14 (Za): Bisshop->Yosemite
Dag 15 (Zo): Yosemite
Dag 16 (Ma): Yosemite
Dag 17 (Di): Yosemite->San Fransisco
Dag 18 (Wo): San Fransisco
Dag 19 (Do): San Fransisco->Sequoia NP
Dag 20 (Vr): Sequoia NP->LA
Dag 21 (Za): LA
Dag 22 (Zo): LA->AMS
Stuk beter behapbaar qua reistijden. Helaas Vegas in het midden ipv op het eind, maar dat is natuurlijk ook wel weer een leuke onderbreking van al het natuurschoon. Geen Yellowstone. Valt Yellowstone + Yosemite uberhaupt wel te doen binnen 3 weken als je vertrekt vanaf LA? Helaas valt Yosemite met deze planning in het weekend en zijn er geen campgrounds meer beschikbaar, is het een ramp om buiten het park te camperen of is er een kans bij een first-come-first serve?
ik heb geen ervaring met kamperen ginder maar ik raad aan Yellowstone en Grand Teton voor een andere keer te houden, het is echt een heel eind weg. Voorstel 2 lijkt me dus het beste begin. Om je iets meer tijd te geven zou ik ook Sequoia NP skippen. Je gaat ook grote sequoia’s zien in Yosemite.
Hier een voorstel met zoveel mogelijk dubbele overnachtingen, dwz. je slaapt 2 nachten op dezelfde plek en hebt zo 1 volledige dag om in alle rust iets te bekijken. Nogmaals, ik heb geen ervaring met kamperen in de USA maar wel in Australië en Nieuw-Zeeland dus zo zou ik het proberen. Zo heb je ook Yosemite in de week:
Zo: Goede nachtrust
Ma: Camper ophalen, dagje LA, winkelen,…
Di: Op tijd richting GC, via old Route 66. Slapen ergens onderweg…
Wo: Rijden tot GC, sunset
Do: volle dag GC
Vr: Op naar Monument Valley
Za: Monument Valley voormiddag, dan ritje naar Page
Zo: Dagje aan het meer in Page, misschien Antelope Canyon of Horseshoe Bend
Ma: Rit van Page naar Bryce/Zion
Di: Bryce/Zion
Wo: Bryce/Zion
Do: Vegas
Vr: Vegas
Za: Death Valley
Zo: Eastern Sierra’s
Ma: Yosemite
Di: Yosemite
Wo: SF
Do: SF
Vr: Highway 1
Za: LA
Zo: LA > AMS
Wanneer ga je trouwens? Het zou kunnen dat je in de zomer niet met een camper door Death Valley mag…even informeren dus.
We gaan eind augustus/begin september. Denk dat Death Valley dan een probleem kan zijn voor campers, maaarrrrrrrrrr om dat een beetje in perspectief te plaatsen we gaan met een kleine camper, wat is klein:
Dat kan toch ook eenvoudig onder de categorie busjes worden geschoven?
Wat is eigenlijk het probleem met campers+death valley+zomer? Ik snap dat het daar dan 50+ kan worden en dat kamperen dan geen optie is, maar we hebben er geen bezwaar tegen om af en toe een hotel/motel met airco te nemen.
Is dat zo’n campervan van Escape? Lijkt me geen probleem voor Death Valley maar wel even navragen
LA naar SF is geen dagtrip als je de kustroute neemt en je tijd voor Moab is veel te kort. Ik zou ook route 2 nemen. 2 nachten in GC is niet nodig als je niet onder de rim gaat wandelen maar neem dan wel een overnachting tussen LA en GC bv in Kingman. je kan nog wat zien van R66 onderweg.
1 nacht Bryce en 2 nachten Zion is idd aanbevolen. Op weg naar Las vegas kan je nog via Valley of Fire SP rijden. de route van Frederik is prima. je kan natuurlijk altijd langer nemen voor SF en de kustroute. Choices, choices…
Yeehaw
Is inderdaad een campervan van Escape.
We zijn definitief voor route 2 gegaan als uitgangspunt en hebben Yosemite inmiddels besproken.
Nu nog een hotelletje in LA voor de aankomst.
Zijn er nog meer drukke plekken waar van te voren reserveren aan te raden is? We gaan dus halverwege augustus die kant op.
Ik weet niet veel van campgrounds maar denk wel dat je zo veel mogelijk moet reserveren, zeker in GC, MV (Goulding’s) en Moab. Wah Weap cg in Page, Houd ook rekening met het drukke Labor Day weekend begin september.
ik wist niet dat er een Escape USA bestond. Zo te zien op de website zijn deze zelfs niet overdreven duur! Wij hebben bijna 3 maanden door Nieuw-Zeeland gehobbeld in een Escape en dat was super.
Gezien ik geen ervaring heb met campervans in de USA hoor ik na je reis graag hoe het ging…
Ik zal hier zeker een berichtje achterlaten zodra we weer terug zijn. Heb wel nu al een tip: wij hebben geboekt via: http://cheap-rv-rental.com/ die kopen in bulk in bij onder andere Escape. Zodoende is het via cheaprv nog goedkoper dan rechtstreeks bij Escape.
Inmiddels weer terug van onze roadtrip en zoals beloofd zou ik hier nog even vertellen hoe de campervan ons bevallen is in de USA.
Nou zeer goed eigenlijk! Wel liepen we meteen bij de eerste campground in San Diego (Silver Strand State Beach) tegen het probleem aan dat we niet ‘self-contained’ zijn ofwel; er zit geen toilet in de campervan en dus werden we afgewezen. Aangezien het al aardig laat werd zijn we naar de, ietwat dure, KOA gegaan. Dit probleem zijn we overigens verder niet meer tegen gekomen.
We hebben op redelijk verschillende campgrounds gestaan zowel met als zonder voorzieningen. De meeste national of state campgrounds hebben weinig voorzieningen en vaak niet eens een douche. Nu vinden wij dat niet zo’n probleem voor 2 dagen (even wassen bij de plaatselijke beek doet wonderen), maar daarna wil je toch wel graag even iets meer betalen voor wat meer voorzieningen.
Je merkt dus wel dat de meeste campings er toch vanuit gaan dat je met een 10 meter camper aankomt ipv 5, maar toch is zo’n kleine camper een stuk minder gedoe dan bijvoorbeeld met een tent en van de grond af slapen heeft ook zo zijn voordelen.
Voordeel boven hotels is dat je zelf je eigen eten kan halen in de supermarkt en zo minder afhankelijk bent van de vele vele fastfoodketens.
Voordeel boven hotels is dat je zelf je eigen eten kan halen in de supermarkt en zo minder afhankelijk bent van de vele vele fastfoodketens.
Nu gaan wij zelf altijd met de camper, maar bovengenoemd argument begrijp ik niet helemaal. Je hoeft toch niet bij een fastfoodketen te gaan eten wanneer je in hotels slaapt. Er zijn meer dan genoeg andere restaurants waar je erg lekker voor weinig geld kunt eten.
Sterker wij hebben tijdens onze reizen wel 1 keer bij een fastfoodketen gegeten Verder koken wij inderdaad zelf bij onze camper, of gaan we ergens anders uit eten. Keuze genoeg.
Nee zo zwart wit moet je het ook inderdaad niet zien. Probeer het sarcasme er een beetje in te zien a.u.b.
Het is echter wel zo dat je met een camper ten minste de keuze hebt om zelf te koken of om naar een restaurant te gaan en dit zal toch bijna altijd goedkoper zijn dan de meeste restaurants.
Dat gezegd hebbende kwamen wij in de USA toch veeeeeeeeel meer fast-food ketens tegen dan goedkope restaurants met goed/gezond eten.
Ligt er dan misschien aan wat je onder fastfood verstaat.
Maar precies, met de camper kun je kiezen, en wat is er nu leuker dan 's avonds een stuk vlees op de bbq klaar te maken een bak sla erbij oid en dan later een paar stukken hout erop en lekker bij het kampvuur te zitten.