Rondreis 2 maanden

Hallo!

Ik ga binnen een week met een vriend 2 maanden op rondreis. We landen eerst in Bangkok en zouden zo via kanchanaburi enzo naar Chiang mai willen gaan en daarna naar Chiang Rai.
Vanaf hier willen we de grens oversteken met Laos om Luang Prabang en Vientiane enzo te zien en dan terug naar Thailand binnen te komen en via nong khai terug naar bangkok te gaan. Verder zouden we Angkor Wat nog willen zien, de rest van Cambodja zal dan voor een volgende keer zijn wegens tijdsgebrek waarschijnlijk. Want we willen daarna ook nog even uitpuffen op Koh Tao, waar we graag zouden willen duiken.
Mijn vragen:

• Valt dit te doen op 2 maanden?
  • Wat valt er buiten Koh Tao nog aan te raden in het zuiden? (We zijn meer op zoek naar rustige stranden en gebieden ipv het drukke toerisme in Phuket bv.)
  • Lijkt deze route in orde? of zouden jullie het anders aanpakken (We hebben bewust niet te veel gepland)

Alvast bedankt!

Joppe

2 Maanden geeft ruim de tijd, dus het moet op zich te doen zijn.
Koop in ieder geval een paar Lonely-Planet gidsen, want er moet nog een hoop gepuzzeld worden, zie ik.

Zo denk jij via Kachanaburi naar Chiang Mai te kunnen, helaas moet je eerst weer terug naar Bangkok. Wat je ook zou kunnen doen is in KB een dagtocht naar Ayutthaya boeken, en dan als je uitstapt of na het bezoek aan de tempels in A. melden dat je niet mee terug gaat.
In A. kun je de nachttrein naar Chiang Mai nemen, of bijvoorbeeld de dagtrein en dan bijv. Phitsanulok als tussenstop inlassen.

Onderschat de afstanden niet, de reis van Chiang Mai-Chiang Rai-Hua Xai-
Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane en dan Nong Khai is goed te doen,
daarna is van Nong Khai naar Bangkok weer een hele afstand.
Ik dacht dat het ook mogelijk was om van Vientiane direct naar Siem Reap te vliegen, dat moet je ff nagaan op internet.
Van Siem Reap terug naar Bangkok is ook een flinke reis, evenals Bangkok-Ko Tao. Voor je het weet ben je zoveel aan het reizen dat je vergeet te genieten, de laatste keer maakte ik ook (nog steeds) die fout.