Rondreis 19 augustus

Wij gaan 19 augustus a.s. de rondreis ‘klassiek China’ maken met BBI-reizen.
Graag zouden wij in contact komen met mede-reisgenoten.

Hallo, tja wij beginnen onze reis ook op 19 augustus maar dan wel eerst in Hk rond 24 augustus zijn we in Beijing.

Groeten.

Hallo,
Dan zullen we elkaar niet treffen in het vliegtuig, jammer!
Toch bedankt voor je reactie.
Ik wens jullie een heel fijne reis!!

groeten

Hallo Vakantie gangers …wij gaan ook naar China met stipreizen (BBI)
Er zijn al verschillende china trips geweest zoals wij gaan doen.
Willen de thuisgangers AUB…hun ervaring vertellen omtrent de rondreizen met Stip reizen…
Wij kijken er echt heel erg naar uit…en het reisburo geef pas 10 dagen voor de trip reispapieren …ze doen er wel geheimzinnig over…
M.V.G Jos

Beste Jos,

Gaan jullie ook op 19 augustus?

Nee wij gaan de 28e. en zijn zo benieuwd…
Voor jou een prettige vakantie toegewenst…:dag:
Gr Jos.

Hoi,

Wij vertrekken op 11 sept met Stip naar China.
Ook wij zn heel benieuwd naar ervaringen!

Gr. Ruud

ik ben met BBI op 6 augustus gegaan.

de reis was super super super. Er waren 2 reisleiders, 1 nederlander (die in thailand woont) en een lokale gids. De reis was uitdagend, de treinreizen waren goed. Ik heb heeel veel gezien. Oja in Beijing ga niet Peking-eend eten met de groep, valt zwaar tegen.

Het was super netjes in China alleen die WC’s. Maarja dat weet je, oja en ik zou diarreetableten meenemen.

Bij deze reis zijn de hotels goed, een aantal waren wat minder maar er was warm water en een heerlijk hard bed, mij hoor je dus niet klagen.

De fooien zijn wel in verhouden hoog (volgens onze nederlandse gids die het elke keer goed checkte).
Per gids betaalde wij 2 euro p.p. aan de lokale gids. Fooi voor de chauffeurs en belboys was voor de hele reis 30 euro p.p. en je moest eigenlijk ook aan het lunchpakket meedoen omdat er in de omgeving van de restuarant/hotels waar je at geen andere alternatieven worden. Dit was ook erg jammer wat wij kregen voornamelijk toch eten gericht op het westen.

Mijn advies, wanneer je vrij hebt, ga zoveel mogelijk doen, zo zie je het echte china. Lokaal eten met een aanwijsboekje of een woordenlijst, want ze spreken weining engels, zo leuk. Als je aan de lokale gids vraagt waar je heen kan gaan kom je altijd goed terecht. (maar wel weer op westelingen gericht) Hangzou vond ik het leuks omdat daar een heel groot park is waar je heerlijk kan wandelen enzovoorts.

Ik hoop dat iedereen het net zo naar zijn zin heeft gehad als ik en ik ben benieuwd.

De nederlandse gids heette Andreas

Mooi om te lezen dat je het zo leuk gehad hebt en dat alles goed ging enzo!!

Wij vertrekken morgen, heb er heel veel zin in!

Groetjes!

Oja nog een tip, neem een extra rugzak, reistas mee. In de trein kun je namelijk niet bij de koffer en alle vloeistof moet mee in je handbagage.

Veel plezier

Hallo Luitjes wij zijn ook net terug van ons China Tripje…pfffffff heftig.
Ja zoals Kelkersten al zij het was pico bello hoor…je moet wel goed ter been zijn om alles goed te zien ,de hotels en het eten waren goed…
De treinreis 2x softsleeper waren voor ons wat minder qua nachtrust…maar alles was prima verzorgt…onze groep bestond uit 33 mensen en inderdaad Andreas was onze gids ook…een leuke hollandse man met een thais thuisland…
Inderdaad we hebben heeeeeeeeeel veel gezien in een relatief korte periode …deze reis is beslist een aanrader…
M.V.G. Twee tevreden China gangers…
Jos en Astrid