Rondje Finland

Hoi!

In 2010 wil ik een rondje Zweden, Finland en Baltische staten maken. Vooral in Finland wil ik een tijdje rondtrekken.
Nou snap ik het Zweedse vervoer inmiddels aardig (na een internet zoektocht) maar van het Finse vervoer snap ik weinig.
Volgens mij is het allemaal vrij duur en overnachten ook.

Heeft iemand tips hierover, om het goedkoper te doen?

In eerste instantie gaat het mij om vervoer…
Tav overnachten heb ik een aantal ideeën, couchsurfing, hostels, B&B, heb nog wat vage kennissen daar wonen.
Zijn er in Finland/Zweden ook blokhutten waar ik gratis/goedkoop kan overnachten? of zijn er kampeerterreinen rond februari/maart/april open? Anders hoef ik m’n tent niet eens mee te nemen :confused:

Een impressie van het rondje staat hieronder, ter info :wink:

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee! :chin:

Groetjes, Evelien

NL - Kopenhagen (februari)
Kopenhagen - Malmö
Malmö - Kalmar
Kalmar - Stockholm
Stockholm - Uppsala
Uppsala - Stockholm - Mariehamn (maart)
Mariehamn - Turku
Turku… hier word het onbekend… Ik wil via de kust omhoog, dan ‘oversteken’, het merengebied in en naar Helsinki. Plaatsen die ik wil aandoen

• Tampere (+ Nokia :wink: )
  • Pori
  • Vaasa
  • Kokkola
  • Oulo
  • Kuopio
  • Joensuu
  • Mikkeli
  • Lappeenranta

Helsinki - Talinn (medio april)
    Hierna is het afhankelijk van kennissen of zij in Riga en in Vilnius zijn. Anders sla ik deze steden over, aangezien ik ze al eerder heb gezien en vooral de kennissen weer terug wil zien.
    Riga airport - NL

Hoi,

Finland is inderdaad een heel duur land, daar ontkom je niet aan. Finnen zijn behoorlijk vrijgevig, maar ook voor henzelf is het een duur land, en als je er niemand kent wordt het best lastig om gratis overnachtingen te regelen…
Er zijn zeker wel een soort ‘open’ blokhutten en ook wel kampeerplaatsen, maar dat is in het voorjaar echt te koud! Je moet er rekening mee houden dat de sneeuw pas ongeveer in april verdwijnt…
Het openbaar vervoer in Finland is ook behoorlijk duur en ook al is het kwalitatief wel erg goed, treinen en bussen rijden niet erg vaak. Misschien is het een idee om een auto te huren?
Volgens mij is er best veel informatie online te vinden, ik denk ook dat de meeste sites ook wel een Engelstalige variant hebben. De Finnen zijn zelf erg bewust van het feit dat bijna niemand Fins spreekt.
Ik wel trouwens, dus als je hulp nodig hebt bij het vertalen van een bepaalde pagina ofzo, vraag gerust.

Lijkt me een erg mooie reis die je gaat maken, succes!

Groet, Mariët

Oeps, zie nu dat je dit vorig jaar al gepost had en je reis denk ik dus al achter de rug is? Sorry!

nog steeds is het handige informatie hoor :slight_smile: !