Rondje Cebu-El Nido-Bohol-Dumaguete-Siquijor-Oslob

Hallo, ik zou met mijn gezin in juli volgend jaar een rondje Visayas + El Nido willen doen. Ik ben wat de Filipijnen betreft een volslagen leek. Ik heb al wat research gedaan maar zit toch nog met de volgende vragen:
-Cebu, El Nido, Bohol, Dumaguete, Siquijor, Oslob: vervoer van luchthaven-hotel en/of ferryterminal: op voorhand te boeken of zijn er aan de luchthavens, hotels en de ferryterminals voldoende alternatieven beschikbaar om je naar je bestemming te brengen?

-Ferry: van Cebu naar Bohol, van Bohol naar Dumaguete, verder naar Siquijor en vervolgens naar Oslob: Op voorhand te boeken? Een specifieke maatschappij die wordt aangeraden?

Dank

Je legt te veel overstappen in, hou er rekening mee dat in de periode dat u reist er heel veel tyfoons zijn en tijdens tyfoons zijn er op de filippijnen soms dagen geen vluchten of veerboten, zo kun je dan bijv. je aansluiting terug naar ned. missen, kost je 1000 den euros om dat weer te regelen. beter is het om te reizen via ee touroperator, of

flexibele tickets ook al zijn deze duurder in aanvankelijke aankoop, op langere termijn verdient u dit weer dik terug. Nogmaals hou er rekening mee dat reizen heeeeeeeeel lang duren op de filippijnen, je soms ergens dagen lang vast komt te zitten vanwege slecht weer, tyfoons of overstromingen of een van de vele stakingen die er ook nog zijn. beter pakt u 1 gebied, bijv palawan er verblijft er langer.

ok bedankt voor de info pilover