Rond Jan/febr Naar Afrika!

Hoi allemaal,

Mijn SPW diploma heb ik net op zak en voordat ik Pedagogiek ga studeren wil ik er een jaartje tussenuit.
Eerst wil ik ongeveer een half jaar werken en dan 3-6 maanden naar het buitenland. Misschien wordt het Ghana, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Als ik naar Afrika ga wil ik in ieder geval vrijwilligerswerk doen (met kinderen of jongeren) en daarna een tijdje rondreizen.

Wat zijn jullie plannen? Lijkt me leuk om te horen! :slight_smile:

ana_yavi@hotmail.com

hoi anayavi,

Hartstikke leuk dat een tijdje naar een afrikaans land wilt. Ik ben zelf net 2 maanden geleden terug gekomen uit Ghana. Ik ben daar samen met de organisatie NorGhaVo geweest. 5 maanden gewerkt en 3 weken gereisd. Een super ervaring. Zeker niet altijd even makkelijk, maar ik zal het nooit vergeten. Ik denk er nog steeds dagelijks aan. Ik heb in Tamale gezeten. Dat ligt in het noorden van Ghana. Ik heb daar als vrijwilligster op een clinic gewerkt. NorGhaVo heeft echter ook werkplekken op twee weeshuizen en een aantal scholen. Ik heb heel goede ervaringen met de organisatie, dus kijk vooral even op hun website NorGhaVo.
De laatste tips die ik je kan geven zijn, bereid je heel goed voor (je kan beter iets later weg gaan en de tijd nemen om je voor te bereiden) en kies heel zorgvuldig een organisatie uit (heb namelijk gezien dat niet iedere organisatie alles even goed geregeld heeft!!!)

Succes, Renate

Hoi Renate,

Bedankt voor je reactie!
Een tijdje geleden ben ik me inderdaad al gaan verdiepen in de organisaties waarmee je kunt gaan en heb ze vergeleken. Ik ben er nog niet helemaal uit, er zijn zoveel mogelijkheden. Bedankt ook voor je tips! Zal je raad opvolgen :smiley:

De komende tijd eerst maar eens de money verdienen zodat ik daadwerkelijk kan gaan en ook geld heb om rond te reizen.
Waar heb jij rondgereist, en welke plekken moet ik echt zien?!

succes met alles wat je nu aan het doen bent terug in dit koude kikkerlandje!