Evaringen met organisaties

Ik heb een beetje rond gekeken voor vrijwilligerswerk in Afrika, maar ik vroeg me af of jullie misschien zin hadden om jullie ervaringen te delen met organisaties waar jullie mee zijn gegaan. Was het bijvoorbeeld allemaal zoals het ook aangeboden werd op de site, was er goede begeleiding, veel werk in groepsverband enz.

Ik ben namelijk nog opzoek met welke organisatie ik volgend jaar wil gaan en ik hoop dat doormiddel van jullie ervaringen ik makkelijker een keus kan maken.

Hoi,

Ik ben zelf van plan om in maart 2006 naar zuid afrika te gaan om vrijwilligerswerk met dieren en natuur te gaan doen. Ik ga dit via www.bushlife.nl doen!

Wat ben jij precies van plan als ik mag vragen?

Gr Daisy

Ik zelf wil heel graag wat met mensen doen, en als het gaat het liefst met kinderen.

Ik denk dat ik naar Ghana ga, dit leek me een veilig land, en namate ik pas 18 ben als ik ga willen mijn ouders zeker zijn dat alles goed geregeld is en goede begeleiding.

Ik zelf was aan het denken aan de organisatie joho. Het leek me een goede organisatie met nogal wat mogelijkheden.

http://www.nacmu.org/

Kijk eens op deze webiste. Momenteel werkt een keniis van mij in Uganda bij dit kindertehuis en ze is laaiend enthousiast. Ik heb gisteren net weer een mail van haar gehad.

Ada:)

Heej Ada,
Ik was zeer onder de indruk van het werk daar, maar helaas zag ik dat ze mensen wilden die minstens 3 maanden daar willen werken. Helaas moet ik na de zomervakantie weer naar school dus dat gaat voor mij helaas niet.

Toch bedankt!

Ik zou toch eens infromeren want mijn kennis werkt er voor 1 maand. Dus misschien valt er wel wat te overleggen. Je kunt er altijd een mailtje aan wagen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat een nichtje van haar 2 maanden heet gewerkt dus misschien hebben ze de 3 maanden gedeeld met elkaar. Maar dat weet ik niet zeker.

Succes

Hallo iedereen,

Ik ben onlangs 6 maanden naar Ghana geweest met de organisatie NorGhaVo. En het is echt een aanrader. Ik heb ontzettend goede begeleiding gekregen, vooral in Ghana zelf. Het is een kleine organisatie die ook niet al te veel vrijwilligers naar Ghana sturen, maar daardoor zijn ze heel betrokken. Het is ook nog eens een organisatie zonder winstoogmerk (in tegenstelling tot veel andere organisaties!!!). Voor mij de ideale combinatie. Kijk eens op hun website http://www.norghavo.org. Ik geloof dat ze in december weer een infomeeting hebben. Je kunt altijd even gaan kijken.

Succes Renate