Wie weet een of meerdere rolstoelvriendelijke hotels in Turkije?
Bedankt alvast voor de reacties!
Wie weet een of meerdere rolstoelvriendelijke hotels in Turkije?
Bedankt alvast voor de reacties!
Hee
Het hotel waar ik van de zomer ben geweest en in oktober weer heen ga is rolstoelvriendelijk…
Ruime deuren en naast de trappen altijd een stuk waar je met een rolstoel van af kunt…soms misschien iet wat stijl, maar ze hebben het bij iedere trap buiten… en de deuren waren naar mijn idee ook breed…
Zijn er nog meer dingen waar je tegen aanloopt… …want zo weet ik het even niet, maar iig viel me dat gelijk op (Die stukken voor rolstoelen naast de trappen…)
Het hotel is; Alba Resort Hotel in Side/Colakli
Bedenk nu ineens dat de hotels waar ik in Belek ben geweest, waar geen trappen waren buiten, op zich ook wel ok waren volgens mij…(dat zijn Cesars en Attaleia)
Groetjes Franka
Hallo Piotje,
Ik las je vraag betreft rolstoelvriendelijke hotels in Turkije. Allereerst ben ik misschien nu niet helemaal objectief gezien ik een medewerker ben van deze site, maar toch denk ik dat ik je hiermee wat kan helpen. Op de pagina http://www.wereldwijzer.nl/hotels.html vindt je de database van hotels van een van onze partners. Hierbij ook de faciliteiten van het hotel beschreven en misschien dat je hier ook wat informatie betreft je vraag uit kan halen. Succes!
Xander
Hallo Piotje,
Ik ben ook rolstoelgebonden dus ik weet hoe belangrijk het voor je is om een rolstoelvriendelijk hotel te hebben.
Wij zijn in Augustus in Marmaris geweest in appartementen Cosmopolitan,maar heb toch wel wat problemen ondervonden.
Aan de ingang was er een opritje maar volgens mij meer bedoeld voor buggys en dus erg smal,je moest er bij het afrijden een draai maken en dat was onmogelijk dus moest ik elke keer uitstappen,gelukkig kan ik nog we leen paar meter lopen anders is het niet te doen.Ook waren deze opritjes heel erg glad omdat ze afgesleten waren oppassen dus!
Ook kon je niet met de lift in de kelder komen om naar de sauna,hamam en de massage te gaan,met de trap (20treden)was voor mij ondenkbaar.
Toch gaf het reisbureau aan dat het rolstoelvriendelijk was,ik zou dus echt vragen naar de touristique daar staat elke trap en of verhoging in beschreven.
Ik hoop dat je een leuk hotel vind en dat je een fijne vakantie hebt!
Groetjes,Jill
Laten we eerlijk wezen;
Turkije is niet echt rolstoelvriendelijk,je kunt wel een geschikt hotel vinden,maar daarbuiten…
Hier,Antalya en omgeving komt het water ged.januari/februari met bakken uit de lucht.
Alles staat blank,dus verhogen ze de stoepen zodat de mensen met droge voeten van a naar b kunnen.
Het asvalt is van een erg slechte kwaliteit door de hitte in de zomer.
Heb ervaring gehad met vrienden in een rolstoel en dan pas zie je de blokkades.
Groetjes,
Jullie forumbeheerder,
Hans.
Klopt helemaal Hans het is niet echt gemakkelijk met die hoge stoepen maar ja die problemen zijn wel op meer plaatsen zelfs hier in belgie ondervind ik die obstakels nog wel.
Het zal in de toekomst el beter worden hoop ik en tot die tijd moeten we ons maar een beetje behelpen.
Groetjes,Jill
Aegean Dream in Turgutreis lijkt mij rolstoelvriendelijk. Je kon overal (behalve bij het visrestaurant op de bovenste verdieping) met een lift komen. Bovendien waren er overal naast de trapjes vlakke aflopende gedeeltes. Van iemand die in een rolstoel zit en die daar logeerde in de week dat wij er ook waren hoorden we dat ze wat dat betreft erg tevreden was. Daarbij is het een heerlijk hotel waar het je aan niks zal ontbreken. Zeker een aanrader!
Groetjes, Diamond
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en info, wij hebben besloten volgende jaar naar Hotel: Aegan Dream in Turgutreis te gaan, ik heb niets anders dan leuke berichten gelezen over dit hotel!
Groetjes, Piotje
Hoi Piotje, jullie hebben zeker een goede keus gemaakt. Aegean Dream is een heerlijk hotel waar jullie het zeker naar je zin zullen gaan hebben.
Groetjes, Diamond