ik ben Inge en ben 35 jaar en kom uit omgeving Rotterdam. Ik ga 1x per jaar met mijn zus op vakantie in mei en ook een keer met mijn vriend Robert in september. Daarom kwam ik ook eigenlijk op deze site, om te bekijken of er rolstoelvriendelijke tips van hotels staan voor turkije. Mijn vriend zit namelijk in een rolstoel en we gaan namelijk al 5 jaar naar het zelfde heerlijke hotel in turkije (titanic), maar willen misschien een keer wat anders. Dus hoop op tips hier.
Reizen in een rolstoel is lastig, vooral als je gaat vliegen of met de trein gaat. Ik ben dagelijkse treinreiziger en vlieg regelmatig. Ik zie ze voortdurend goochelen bij de NS met de rolstoelen, als de trein aankomt ben je volledig afhankelijk van de ondersteuning op het perron. Dat gaat geregeld mis.
Rolstoelen vertragen de vlucht regelmatig indien e.e.a niet goed op orde is. Soms wel met een uur.
eigenlijk met hem alleen turkije, lara, en willen we wel weer heen. Hij heeft zelf wel eens een ander hotel gehad, maar niet altijd goed bevallen.Het is inderdaad een heel geregel, en je moet zelf tig dingen checken met vliegen maar gaat dan bijna altijd wel goed. de trein doen we inderdaad nooit.
Hoi Inge,welkom op wereldwijzer!
Nou voor rolstoelvriendelijke hotels kan je misschien eens op deze site surfen. hier aanklikken misschien is dit hotel iets voor jullie?
Het Aegean Dream Resort bevindt zich in Turgutreis die één van de mooiste plaatsen op het Bodrum schiereilanden en is aan het strand gelegen.
Het complex bevind zich op een terrein van 30.000 vierkante meter, met een betoverend atmosfeer en bestaat uit 2 gebouwen.De afstand van de luchthaven is 51 km en 20 Km van Bodrum, het centrum van Turgutreis bevind zich op 1 km van het hotel.
Aegean Dream Resort, bestaat uit 251 kamers die verspreid zijn in 2 gebouwen te weten Dream Resort en Dream Select. In het complex die in haar structuur 5 restaurants heeft die internationale en plaatselijke gerechten aanbieden, 6 bars heeft waar diverse dranken worden aangeboden. In het complex bevinden zich 2 open zwembaden, 1 gesloten zwembad, 2 kinderzwembaden en waterglijbanen tevens bevinden zich ook voor de kinderen een kinderpark en speeltuin.
Het hotel behoort tot de eerste hotels met speciaal aangepaste kamers voor mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel. Zo zijn de kamers voorzien van een aangepast toilet, was-en douchegelegenheid, hoog/laagbed en een actievelift voor extra mobiliteit in de kamer.
Voorzieningen
Zwembadlift, togang tot het strand. Het hele hotel is met rolstoel bereikbaar.
Het hotel heeft opritten en of liften naar alle faciliteiten.
Indien je nog met vragen zit Inge,dan kan je altijd een berichtje posten in het Turkijeforum hier op wereldwijzer!
Wens je nog een prettige verblijf toe in Turkije!
groet,georgessiam. Zoals gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtjes af met een leuke foto.(lekker relaxen in het hotel )