Roken in Vietnam...!!!???

11 febr. vertrekken we voor een rondreis ven 4 weken naar Vietnam.

Omdat ik ( helaas) rook vraag ik me af hoe men daar in Vietnam tegenover staat. Vorig jaar waren we in Sri Lanka en daar werd het echt niet op prijs gesteld en moest ik het dus “stiekum” doen.
Zijn de merken als Camel en Marlborough ook te koop in Vietnam? Neem toch aan dat ook daar wel mensen roken? Wie weet hier iets over te vertellen>

Hoi Magda,

In Vietnam wordt gewoon gerookt hoor. Naar mijn idee hoef je dat daar niet stiekem te doen. Wat betreft de merken, weet ik even geen antwoord op je vraag. Tijdens mijn reis door Vietnam rookte ik niet en heb ik er niet op gelet. Maar wellicht weet een medereiziger je wel antwoord te geven op die vraag?

Groetjes, Anne

Ik ben dan wel niet in Vietnam geweest, maar wel in meerdere andere Aziatische landen en overal werd Marlboro verkocht. Camel heb ik nog nooit gezien in Azie, maar ik ben dan ook geen Camel-roker. Als er geen Marlboro is, kan je altijd overgaan op L&M.

Zelf ben ik geen roker maar ik had het idee dat zo’n beetje elke Vietnamese man daar ongeveer rookt… Je hoeft je er dus niet druk om te maken!

Gr, Bael

Alle Vietnamese mannen roken… Las ik hier…
Hoe is het voor niet-rokers? Hebben de (luxe) restaurants en hotels rookvrije ruimtes?

Dat idee kreeg ik een beetje, z’n stereotiepe beeld van een azieaat met een peuk op z’n lippen. Maar ik als niet roker heb er geen last van ondervonden hoor… In treincoupe’s mag je bijvoorbeeld niet roken. Net zoals in sommige andere publieke gebouwen.

Ik heb in Vietnam als toenmalige niet-roker geen last gehad van rokers. Men rookt volgens mij veel buiten.

Groetjes, Anne