Reisgenoot gezocht sept/okt 2010 Laos, Cambodja en Vietnam

Hoi

Ik ben Marloes (23jaar) woon in Hoogwoud en werk in de zorg. Afgelopen winter ben ik met een goede vriendin drie maanden weg geweest naar Azie. We zijn naar de volgende landen geweest:Thailand, Maleisie en Indonesie. Nu ik deze ervaring achter de rug heb, wil ik nog wel meer zien van de wereld

Wel doe ik dit het liefst met iemand samen…

Ik zou graag in sept/okt 2010 voor twee of drie maanden naar Azie willen.
Mijn voorkeur gaat uit naar: Laos, Cambodja en Vietnam.
Ik heb tot nu toe nog niks geboekt.
Als jij ook van plan bent om een beetje dezelfde reis te willen maken en wil je ook liever niet alleen reizen.
Laat dan gerust een bericht achter…

Groetjes

Marloes

Misschien niet helemaal het antwoord waar je op zit te wachten, maar wat wel werkt: start in Vietnam en reis alleen…! De reden is heel simpel: veel backpackers doen vietnam in een maand en reizen van noord naar zuid of van zuid naar noord… ze doen daarbij dezelfde plekken aan. Gevolg: je ontmoet steeds dezelfde mensen en binnen een paar dagen heb je een reismaatje :slight_smile: In Laos en Cambodja kom je dan dezelfde mensen weer tegen…!

(Dit is mijn ervaring, voor iedereen is het anders… :slight_smile: Ik heb de afgelopen drie maanden in Vietnam, Cambodja en Laos gereisd, zit nu in Thailand. Mocht je meer info willen over leuke hostels etc, stuur dan even een berichtje :slight_smile: )

Ik ben het eens met mijn bovenganger.

Ikzelf ben vorig jaar begonnen in Hong Kong en via China naar de grens met Vietnam getrokken naar Vietnam. Toen meteen door naar Hanoi waar ik eigenlijk al mijn reisgenoten heb ontmoet in de Backpackershostel in Ngo Nuyen (geloof ik). Ze hebben nu ook een hostel in Hue.

Als je daar heen gaat zul je vast en zeker backpackers ontmoeten die (voor een deel) met je samen willen reizen naar het zuiden.

^ Precies hetzelfde heb ik gedaan…!

Start in Hanoi, ga naar het Hanoi Backpackers Hostel en doe onder andere de “Halong Bay Tour” vanuit dit hostel. Je ontmoet gelijk 30 nieuwe beste vriend(inn)en op deze tour. http://www.hanoibackpackershostel.com/
Je volgende stop is waarschijnlijk Hu‚e… daar heb je het Hue Backpackershostel… waar je alle mensen uit Hanoi weer ziet.
Vervolgens zie je ze weer in het Hop Yen Hotel in Hoi An, in het Backpackers House in Nha Trang, het Peace Cafe/Hotel in Dalat, het vietnam-austria house in Mui Ne en in het Yellow House in Saigon (wat nu niet meer bestaat…)

(Dit zijn alle dorms (of de goedkoopste accomodaties) die in de lonely planet staan, vandaar dat je steeds dezelfde mensen ziet…!)

**btw, is het ok dat die link hier staat? Niet bedoeld als reclame.

Hoi Marloes,

Heb een tijd terug 8mnd gereisd in Australie en NZ, Toen op de terugweg azie overgeslagen omdat ik weer moest studeren. t is inderdaad waar dat je onderweg mensen tegenkomt waarmee je gaat reizen heb dit ook zeer positief ervaren, lijkt mij wel leuk om hier iemand te meeten en leuk uitgangsplannetje te maken zien we daar wel verder. Ik ben zelf 29jr wil minimaal 1,5 maand weg. Liefst beetje avontuurlijk maar ben ook niet weg van een beetje gezellige feestjes.

Ik hoor het wel.

Groet,

Rutger:zon02:

Hoi Marloes,

Ik ga 16 september voor 4 weken naar cambodja om ontwikkelingswerk te doen in een hospital. Ik ben zelf verpleegkundige en wilde graag iets goeds doen en meteen een andere cultuur opdoen. Ben van plan om in de weekenden iets van het land op te doen.
Ook ik ben op zoek naar een reismaatje en ben beneiuwd of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Jij werkt ook in de zorg? Ook als leraar of klusjes doen kan je vrijwillig werken in een commune heel basic.
Ik hoop iets van je te horen. groetjes, debbie damen