Roken in Sri Lanka

Hey!

ik ben 20 en ik vertrek begin september voor 4 weken naar Sri Lanka,
ik ben een roker en maak me wat zorgen aangezien ik ergens las dat de leeftijd om sigaretten te kopen in Sri Lanka 21 is?
heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of ze ook echt een ID vragen wanneer je sigaretten wilt kopen of ze hier eigenlijk niet strikt op zijn?
en ik las ook dat geen sigaretten mag binnenbrengen in Sri Lanka,
klopt dit en als ik bv 2 pakjes sigaretten bij me heb in mijn tas, kan ik hier dan in de problemen met komen?
graag wat info!

ps, andere info over backpacken in sri lanka is altijd welkom, het is mijn eerst keer dat ik ga en ik ga alleen.

Demi:zon02:

Hoi Demi,

Nooit gehoord dat de winkel naar je ID vraagt. Maar mocht het zo zijn dan vraag je gewoon een lokale beach boy om ze voor je te kopen, tegen een kleine vergoeding.
Je mag inderdaad alleen 1 geopend pakje meenemen formeel, controle is minimaal maar als je gesnapt zou worden met bijvoorbeeld 2 sloffen dan wordt het wel een fikse boete. Roken mag overal ‘buiten’ maar niet binnen in publieke gebouwen (wel in hotelkamer, natuurlijk wel een smoking room vragen). En op stations/busstations zijn soms rookzones ter vermijding dat iedereen overal paft.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Een beachboy zou ik het niet vragen, want mogelijk komt hij met zwaarder spul af. Als een white face zal wel niemand je sigaretten weigeren. Reken er eerder opdat je Konstantin om een sigaret gevraagd wordt. Sloffen binnenbrengen maakt je kwetsbaar voor een douanebeambte op zoek naar promotie.

Misschien een reden om te stoppen! Kijk uit daar inderdaad voor het zwaardere spul het is een beetje Bob Marley achtig daar.
Ook teveel aan beach boys vragen tenzij je graag omgeven wilt worden door jonge mannen.
Het is een prachtig land geweldig maar de mannen zijn wel brutaal.
Veel plezier !