1] Zonnebrand: jawel maar allemaal geïmporteerd dus duurder dan NL. Locals hebben het om logische reden haast niet nodig…
2] Stopcontact: helft is Engelse-stijl (3 vierkante pinnen) en helft is NL-stijl maar met 3e aarde-pin. Een NL geaarde stekker past niet een NL 2-pins stekker past wel maar je moet de aarde-pin even met een niet-geleidend stokje (bijv. plastic staafje) indrukken/voor de gek houden.
3] Nee hoor, aan kust is ‘s nachts misschien 28’ en overdag 32’.
4] Muggen komen overal. Goede creme met DEET meenemen mede vanwege knokkelkoorts (Dengue), daar is geen vaccin voor. En zorgen voor ofwel AC kamer ofwel ventilator en daarbovenop mozzie coils, wij hebben in 2e huis ‘elektrische’ coil (verdampt langzaam tabletten) en dat werkt voor ons beter dan de normale kaarsvlam-coils.
Verder uit NL niets nodig in ons leefpatroon maar misschien zijn we wat te Aziatisch voor de gemiddelde Ollander…
hallo Mieke, erikdr heeft de meeste antwoorden al gegeven
ik neem wel altijd een klein verleng snoertje mee met meerdere stopcontacten mee en een wereld stekker kan ik alles opladen iedere nacht
ook is het mischien aan te raden om een klamboe mee te nemen voor als je geen airco hebt op de kamer (is daar ook te koop natuurlijk)
ik zou niet alleen maar aan de kust blijven het binnenland is zooooooooooooo mooi
en zeker een bezoekje brengen aan het olifantenweeshuis Pinnawela daar kan je een baby olifant de fles geven:wub: en daarna gaan alle olifanten baden in een vlakbij gelegen rivier echt geweildig dit allemaal te zien
Oke heel erg bedankt voor de antwoorden!!
Ik wil ook zeker veel meer van het land zien maar ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen aan de kust en ik verblijf daar in een gastgezin. (in panadura) dus in de weekenden wil ik zeker van alles ondernemen, en het olifantenweeshuis staat hoog op mijn verlanglijstje!!
Nog 5 weken, ik kan niet wachten!
Je kunt ook even op onze niet comm. site http://www.bjusterbaarlik.nl/website_sri_lanka/indexA.htm kijken. Wij hebben in april/mei 2006 een rondreis gemaakt door SR. Op de site staan ons reis-/routeverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips op alf. volgorde. Misschien staat daar nog wat info tussen die je kunt gebruiken.
Heel veel plezier in SL