Reisgenoot voor Sri Lanka gezocht dec 2010

Ben diverse keren met groepsreizen naar Azie geweest, maar zou graag zonder groep en strak reisschema in december zo’n 4 weken door Sri Lanka willen reizen. Helaas kan niemand in mijn vriendenkring daar tijd voor vrij maken. Daarom zoek ik een prettige en betrouwbare reisgenoot (m/v) tussen de 30 en 55 jaar, liefst met veel reiservaring. Wil niet packbacken, maar zoek ook geen luxe. Ga niet naar Sri Lanka voor het strand, maar voor de mystiek van de boedhistische- en hindoutempels, de kleurrijke bevolking en de mooie natuur. Mocht dit je ook aanspreken, stuur dan een mail naar [EMAIL=“lottereist@hotmail.nl”]lottereist@hotmail.nl , dan kunnen we uitzoeken of we elkaar voldoende liggen om samen te kunnen reizen.

Hallo Lotte,
ik heb je net een email gestuurd, zoals je hebt gevraagd.
Groetjes,
Renée

Hoi,

Wil niet heel negatief zijn maar ben naar Sri Lanka geweest (rondreis door heel Sri Lanka) en ik kan je aanraden om een ander land te kiezen.
De bevolking is vriendelijk, maar probeert zelfs de buurman te bestelen.
als je geluk hebt respecteert hij wel familie(komt niet vaak voor).
Alles wordt als vuilnisbelt gebruikt(echt overal ligt vuilnis).
In de grote steden krijg je hoofdpijn van de smog.

De Jungle is niet hoger dan 3,5 meter en er is geen dier meer over.
De stranden zijn levensgevaarlijk(om te zwemmen) en de zee is vervuilder dan de Noordzee.
De lucht is geel (ipv blauw) door de vervuiling.
De tempels die ik heb gezien zijn wel mooi maar gewoon.
Alleen de echt grote tempelcomplexen zijn wel interessant, maar dat zijn er maar 3.

Wat ik je wel kan aanraden zijn de bergen waar thee wordt verbouwd.
daar is het heel mooi en aangenaam.
(oude hoofdkwartier van de Nederlanders en Engelsen, niet zonder reden)
Maar dat is een klein gedeelte van Sri Lanka.

Excuses voor mijn negatieve oordeel, maar ik ben behoorlijk afgeknapt op
Sri Lanka. (Ouders van vriendinnetje wonen daar permanent en heb de dagelijkse gang van zaken van dichtbij meegemaakt)

Als je gaat veel plezier, maar als je nog kan kiezen, zoek een ander land.

MVG Jan

Hallo Jan,

Zie nu pas deze reactie op een oude oproep. Inmiddels ben ik al lang naar Sri Lanka geweest. En: ik deel grotendeels je ervaringen. Kwam alleen maar mensen tegen die iets van me wilden. In India en Indonesie heb ik veel positievere ervaringen opgedaan met de bevolking. Wel vond ik het aanbod van cultureel erfgoed heel indrukwekkend, dus daarover ben ik positiever dan jij. Maar: ik zal niet meer terug gaan, nu ik die heb gezien.

Groeten
Lotte