Ik ben Kelly 31 jaar, woonachtig in Zaandam en op zoek naar een reisgenootje die ook voor ongeveer 4 weken naar Sri Lanka wilt reizen in juli/augustus. Ik had vorig jaar een trip naar Sri Lanka gepland, maar door privé omstandigheden heb ik deze reis helaas moeten annuleren. Ik wil graag een reis maken naar Sri Lanka, maar sta ook open voor een reis naar een ander land. Ik ben al wezen backpacken in Thailand en Indonesië verder ben ik ook nog in Mexico en Nieuw-Zeeland geweest. Ik wil veel zien van het land, maar zeker ook afwisselen met relaxen op het strand!
Sluiten mijn plannen enigszins aan bij jouw plannen, stuur dan een berichtje!
Ik zit momenteel met een ticket voor Sri Lanka voor mijn neus, twijfelend of ik nu echt ga boeken Het lijkt mij in ieder geval fantastisch! Ik ben van plan om in dezelfde periode te gaan (juli/augustus), gezien ik vastzit aan de zomervakantie.
Ik zal me even voorstellen: ik ben Laura, 29 jaar en sta in het dagelijks leven voor de klas. Mooie natuur, leuke dingen ondernemen, maar ook relaxen op zijn tijd is mijn idee van reizen. Af en toe een drankje, gezelligheid van anderen, spelletjes etc. is ook aan mij besteed.
Ik ben inmiddels ook al in een aantal landen geweest, maar Sri Lanka staat nog op mijn bucket list! Lijkt het je wat, dan hoor ik het wel van je. Misschien liggen onze plannen wel op één lijn
Ondertussen heb je waarschijnlijk een ticket geboekt? Ik heb nog niks geboekt, door privé omstandigheden nog niet aan toe gekomen. Ga je gewoon blanco heen of heb je wel een route in gedachte? Waar kom je vandaan?
Nee, nog niet. Ik wilde me er eerst even in verdiepen. Dat heb ik dus nog niet gedaan, haha. Ik ben wel iemand die graag een route in het hoofd wil hebben, maar ik weet dat daar in de praktijk wel eens van afgeweken wordt. Wat jij?
Ik vind het inderdaad ook fijn om me eerst te verdiepen. Dat heb ik vorig jaar al goed gedaan. Ik boek meestal het eerste hotel, omdat je vaak toch niet precies weet hoe de reis gaat lopen. Dan vind ik het wel fijn om vast een plek geboekt te hebben en niet nog na de reis op zoek te moeten naar een hotel. K verblijf meestal niet in hostels, maar k hoef ook geen super de luxe hotels. Een combi van cultuur, natuur, strand, drankjes, relaxen is een ideale vakantie voor mij.
Ik reis deze zomer ook naar Sri Lanka. Ga mijn ticket zsm boeken! Ik vertrek dan 4 juli en reis op 2 augustus door naar de Malediven voor nog onegeveer 10 dagen. Het lijkt mij leuk om een reisgenootje te vinden, eventueel alleen voor een stukje van de reis. Ik heb wel een aardig plannetje in mijn hoofd over wat ik graag wil zien en doen maar sta altijd open voor suggesties! Reizen met OV - bus en trein maar als we met meerdere kunnen reizen dan is een auto met chauffeur ook nog wel een optie. In mijn eentje wordt dat wat prijzig.
Ik ben 27 jaar, woon in de buurt van Utrecht en werk in het Speciaal Onderwijs. Ben daardoor gebonden aan de zomervakantie. Heb redelijk wat reiservaring maar elke solo-reis is toch altijd weer spannend!
Ben benieuwd naar jullie plannen en of we samen iets kunnen plannen. Samen reizen is vooral in Sri Lanka wel echt goedkoper dus dat is ook wel een voordeel
Lijkt mij een goed idee! Of even een groepsgesprek aanmaken op facebook of whatsapp? Ik vind dit niet zo heel fijn werken. Ik zal mij ook nog even voorstellen:
Ik ben Marrit, 24 jaar en ik werk nu bijna drie jaar als leerkracht in het basisonderwijs, vandaar dat ik ook vastzit aan de zomervakantie. Ik woon in Groningen, dus een eindje bij jullie weg, maar we kunnen altijd meeten in bijvoorbeeld Utrecht. Het lijkt mij leuk om een rondreis te maken in Sri Lanka, leuke uitstapjes te maken en ook lekkere daagjes op het strand, genieten van lekker eten, een lekker drankje. Ik ben ook wel iemand die de wandelschoenen aantrekt en een tocht gaat maken. Ik zou graag een berg beklimmen in Sri Lanka, al ben ik niet een ervaren bergbeklimmer. Ik heb ooit de tafelberg beklommen, dat was een klim van 2,5 uur en ook echt mega zwaar. Zwaarder hoeft het wat mij betreft niet te worden Ik hoef niet super low budget te reizen, heb genoeg geld gespaard. Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar hostels of evt. zelfs couchsurfing, vanwege de gezelligheid. Wie kan zich hierin vinden?
Wat leuk… allemaal mensen uit het onderwijs. Dan ligt daar vast al een klik, haha. Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en dus ook gebonden aan de zomervakantie maar die is gelukkig lang genoeg
Lijkt mij ook handig iets van een whatapp/facebook iets op te zetten. Ik wil dat wel regelen… Als jullie in een prive bericht je nummer even doorsturen dan wil ik wel een groep aanmaken!
Ik ben zelf ook erg van de afwisseling tijdens een reis en denk ook dat je niet perse altijd alles samen hoeft te doen. Vrijheid Blijheid maar wel ook de gezelligheid van samen.
Zelf zou ik ook graag naar de Malediven willen om o.a. met whale sharks te snorkelen. Ik ga dan op een lokaal eiland (dus niet zo’n duur resort) verblijven. Iemand die daar ook over nadenkt?
Zelf niet nagedacht over de Malediven, maar klinkt wel heel goed!! Hoe doe je dat dan met vliegtickets? Vlieg vanaf daar weer naar Nederland bijvoorbeeld?
Ja, wat ik nu uit heb gezocht is dat ik dan met Emirates vlieg en dan vanaf Dusseldorf (goedkoper) naar Colombo. Dan Colombo naar Male en vanaf Male weer naar Dussedorf terug. De Malediven is echt om de hoek bij Sri Lanka dus kan het niet laten daar ook even te stoppen
Er is een whatsapp groepje gestart dus als je daarbij wilt dan kan je per pb even je nummer doorsturen
Ik ben wat last minute in de planning dit jaar maar t ziet er naar uit dat ik daar ook ben in dezelfde periode. Hoe kan het ook anders als we , ja ik ook, allemaal in het onderwijs werken. Ik weet niet hoe jullie planning is en in hoe verre het ’ hoe meer zielen hoe meer vreugd’ nog open staat maar het lijkt mij leuk om van jullie plannen te horen en te kijken of ik daarbij aanhaak voor een deel.
Ik ben ook nog-last minute- op zoek naar een leuke vakantiebestemming in augustus en vind Sri lanka wel een leuke optie! Ik zou dat bv 2 aug tot en met 22 aug willen ongeveer. Ik reis ook alleen en het lijkt mij daarom ook gezellig om wat af te spreken. Ik ben 36, woon in Leeuwarden en zit ook in het onderwijs! Ik verblijf meestal ook in hostels zodat je makkelijk mensen ontmoet en heb vaak wel een ruige planning in mijn hoofd, maar als het ergens leuk is blijf ik ook wel eens langer en sla dan iets anders over. Ik houd van natuur, cultuur en klein feestje op z’n tijd. Daarnaast vind ik het leuk om te fotograferen tijdens het reizen.
Hebben jullie inmiddels allemaal geboekt? Kunnen jullie mij toevoegen aan de whatsapp anders? En hoe geef ik mijn nummer door zonder het hier op het forum te zetten? En de Malediven gaat voor mij niet meer lukken qua tijd… Bewaar ik voor een volgende keer
jammer jammer jammer dames dat klinkt allemaal erg leuk maar ik werk in de Zorg en ik wil graag in september naar sri lanka. Het ziet er naar uit dus alleen. Hebben jullie nog goede tips?