Roepies meenemen naar India

Hallo ,
In april ga ik een rondreis maken door Rajasthan , Noord India .
Via via kan ik roepies overkopen van iemand die vorig jaar India bezocht heeft.
Nu is natuurlijk de vraag of ik roepies India mag binnenbrengen en eventueel hoeveel dat maximum mag zijn .
alvast heel erg bedankt voor de reacties :zon02:
Eddy

Hoi,

Officieel mag je geen rupees invoeren, maar als je geen gigantisch grote bedragen meeneemt, is er niet snel iemand die er wat van zal zeggen in de praktijk.

Beste ,
Je kan er gemakkelijk met je pinpas geld afhalen .Eigenlijk is het niet nodig .
Wij hebben wel op de vlieghaven geld omgewisseld om de taxi te betalen .
Maxcorso

doe je dit met mastercard of is een visa zekerder/veiliger bij diefstal?
kan je makkelijk aan zeer kleine eenheden geraken? ik heb geen idee van de juiste verdeling van de roepies, maar ik was aan het denke richting muntjes of briefjes van 1, 2, 5 of 10 rupi

Wij noemen dit in Belgie ,bancontact of mistercash ,met de kaart waar je in Nederland geld met uit de muur haalt .I hou altijd briefjes van vijf rupi opzij,deze gebruik ik voor fooien te geven.Niet te snel fooien geven en zeeeeeker geen geld aan kinderen geven !!!
Munten doe je niets mee.Denk er aan 1000rupi = ong 15€ .
Grtz

maar doe ik het dus best met bankcontact of visa?
geld uit de muur halen

Ik ben ondertussen in India geweest en kan wel een en ander opmerken qua rupies:

altijd zorgen dat je geen gescheurde briefjes terugkrijgt
Ook briefjes met gaten in moet je weigeren
Enkel in de grote steden zijn er automaten die soms eens werken
best is euro’s meenemen en omwisselen in wisselkantoren
als je met een reisleider reist dan weet deze steeds de kantoren waar het goedkoopst wisselen is
groetjes :dag:

een reislijder is er mee, maar geen reisleider in de zin van iemand die er voor betaalt wordt :stuck_out_tongue:
een vriendin gaat met haar ouders en ik ga mee :wink:
van die ‘beduimelde’ briefjes had ik ook al eens gehoord. die zou je in delhi wel kunnen inwisselen (maar wat ben je daar mee als je op 3 dagreizen van delhi zit)

Met bancontact !Dat van die gescheurde briefjes is waar ,dan neem je deze gewoon niet aan .
In elke stad zijn er wel enkele ATM kantoren waar je met je bancontact terecht kan .
Ik kan je aan radan de Lonely Planet reis gids mee te nemen ,daar kan je alles in vinden .
Het is niet voor niets dat ze deze reisgids niet graag zien in India !
Grtz

Biljetten met gaatjes is niet zo erg, scheurtjes in de buitenkant wel. Banken zelf bewaren stapels roepiebiljetten met grote nietjes erdoor…

Maar op de een of andere manier raak je die biljetten ook wel weer kwijt. Ik krijg er ook wel eens eentje die niemand wil hebben en dan een week later is hij ineens verdwenen. In een restaurant tussen de andere biljetten gestopt kennelijk.

Je kan het beste gewoon ongeveer euro 100,- meenemen en in India zelf omwisselen, want buiten India roepies kopen is ook gewoon veel duurder dan het daar ter plekke doen. Ze zijn daar dol op euro’s, haha. Zorg dat je een aantal briefjes van 500 roepie krijgt en verder briefjes van 100 roepie. Dat is mij door mijn Indiase vrienden in Chennai (waar ik nu trouwens zit, hihi) aangeraden en dat werkt super.
Veel plezier!

Ow en zorg altijd dat je je wisselbewijs bij je houdt, daar kunnen ze bij het boeken van een treinkaartje bijv. nog wel eens om vragen. Of als je geld pint, de pinbon bewaren.