In Zweden is de (oost)kant van Gotenburg veel leuker imo.
Wel veel H&M inderdaad.
In Zweden is de (oost)kant van Gotenburg veel leuker imo.
Wel veel H&M inderdaad.
Ik moet nog eens een kaartje maken van de routes die ik werkelijk gereden heb door Scandinavië.
Ik heb ook nog uren film liggen die ik nog moet editen tot iets wat aangenaam is om naar te kijken, zowel van 2010 als 2011 ![]()
Hoi Zaan heb een panische angst van al die rollercoasters en het bungeejumpen.
Verleden jaar nog in Thailand met mijn toemalige vriendin nog naar één of andere pretpark geweest.
Had toen ook in een rollercoaster gezeten,nooit meer het angstzweet brak bij mij uit.
Nu wat betreft de scandinavische landen moet ik je wel vertellen dat er wel prachtige natuur te bewonderen is.
Zelf ben ik alleen maar op de vliegvelden in Kopenhagen en stockholm geweest,maar mijn menig komt uitsluitend van wat ik zag op de tv,betreffende deze landen.
Heel globaal en alleen maar om aan te geven op welke bezochte gebieden in Scandinavië ik mijn mening hierboven heb gebaseerd ![]()
Zaan vriend, met een droevige hart, moet ik schrijven dat mijn ticket voor “Metallica” concert is TE KOOP. Ik was vergeten dat op 28 mei in Praha zijn.
Tja, dit is de resultaat als je hoofd niet mee hebt…
:kus:
Sopirla
Beide een cool traject, hoewel je naar mijn mening een mooi deel van Zweden hebt gemist…
Die Baltische staten wil ik ook ooit nog eens doen maar dan vanaf Bergen, Stockholm, Turku.
Zijn de staten een beetje te berijden of… ?
Goede morgend iedereen,het is zondag en dat voel,minder volk en auto’s die mijn huis passeren.
Ben is curieus hoe de verjaardagsparty van Danechka is afgelopen?
groetjes;georges
Ik heb nog niet alles van Zweden gezien, met name van het Zweedse binnenland ten noorden van Upsalla mis ik nog een groot gebied. Er zijn ook niet zo heel veel wegen …
Ja hoor, de Baltische staten zijn goed te doen. Maar hoewel iedereen de drie landen in adem noemt, vind ik ze toch wel behoorlijk verschillen. Estland neigt naar Finland, Letland naar Rusland en Litouwen naar Polen. En dat geldt ook voor het verkeer, dus in Letland even wat extra opletten en defensief rijden kan geen kwaad.
Estland vind ik een heerlijk land <3333
Maar wil je je auto op de boot naar Oslo zetten dan?
Ik zou wat extra dagen in het Noorse hoogland doorbrengen, man wat is het mooi daar! Dit filmpje is niet van mij, maar ik heb deze weg wel gereden.
Goede morgen, allemaal ( ik heb het ook gezien…het is 12.47) , ik ga “ontbijten” en ik kom terug, en zien hoe met jullie is…
Tot binnen 20’
Groetjes
Sopirla>>>
De hoofdwegen in Zweden moet je ook een beetje vermijden. Ik had ze uitgeschakeld in de tomtom, dan kom je op leuke plaatsen. En soms ook onverhard, maar dat kan die AWD van mij wel aan ![]()
Een weg die je zeker moet rijden is de 172 tussen Uddevalla en Bengtfors, een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben.
Defensief rijden doe ik bijna overal, zie je ook meer van de omgeving.
Ik zou dan naar Fredrikshavn rijden en dan de boot naar Stavanger of Bergen nemen en van daaruit in een “rechte lijn” naar Finland.
Hoe lang ik er over wil doen is afhankelijk hoe leuk we het ergens hebben…
Crosspost omdat dit een hit is van wereldformaat! Rinus goes international.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“9KzOZPRv5rs” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
lol2
Inderdaad, als je depri bent, dit…maakt je krom van het lachen !lol2lol2lol2lol2lol2
Spijtig dat ik niet mee kan praten over de Scandinavië landen,weet alleen als je gaat eten en drinken,dat Zweden wel een heel duur land is om op reis te gaan,of heb ik het mis?
Ligt er een beetje aan wat je gaat eten. In een restaurant is het inderdaad duurder dan in Nederland. Maar ga je voor wat snel eten zoals pizza, kebap of doner dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt. De meeste toeristen en vaak ook de Zweden zelf gaan zomers na het werk/school naar het park en ontsteken daar de barbeque, kun je zo duur maken als je wilt.
Mocht je gaan rondreizen met de auto valt het reuze mee want de benzine is al snel 0,20 ct goedkoper dan hier.
Nou ik heb horen zeggen dat je wel voor een colaatje op een terras wel 3.75euro moet afdokken!
dubbel…
Kan… Ik heb in 2010 voor een halve liter bier ook €3,- betaald op een terras in Uddevalla, denk dat het afhangt van waar je bent ook.
In mijn ervaring is Zweden iets duurder dan NL.
Noorwegen is zelfs een flink stuk duurder dan NL
Finland word niet altijd onder Scandinavië gerekend, maar is weer wat goedkoper dan NL
Thailand is vast stuken goedkoper, dus om die reden hoef je niet de andere kant op te gaan :chin:
Dat laatste kan ik wel van meespreken!lol2 Thailand is wel errug goedkoop om te verblijven alsook goedkoop te eten&drinken.
Ik vind,dat er in Zweden wel heel mooie vrouwen zijn,die gezien mogen worden!![]()