Roadtrip Zuid-Oost Europa

Wij willen in September een rondreis van ongeveer 5 weken gaan maken met de auto. We willen via Venetië en Kroatië richting Macedonië en dan via Sofia en Belgrado weer terug naar Nederland.
Ik ben alleen bang dat dit wel erg ambitieus is. We kunnen per dag geen enorme afstanden reizen omdat ik de enige ben die kan rijden, we willen in alle rust afreizen naar Zuid-Oost Europa en niet haasten. Bovendien zijn we gek op de zee dus we willen daar zeker de tijd en rust voor hebben om er van te genieten.

Wie heeft wel eens zo’n soortgelijke reis gemaakt? Is dat te doen?
Waar moet ik echt wel en echt niet heen? Ik ben heel benieuwd naar tips!
Aan wat voor budget moet ik denken? We willen gewone tweepersoonskamers, hoeft niet superdeluxe en que eten ook gewoon simpel.
De autoreis zelf kan ik wel ongeveer gaan uitrekenen als ik de route weet, mijn auto rijd behoorlijk zuinig dus dat zal wel meevallen.

:zon02: Ok, plannen zijn alweer iets gewijzigd, ik dacht namelijk dat mijn man het niet zou zien zitten om een tent mee te nemen, maar dat wil hij juist wel, dus de tent gaat mee zodat we nog flexibeler zijn en qua tijd zullen we 5 weken niet gaan halen maar zullen het er eerder 4 worden.
Vragen blijven eigenlijk verder hetzelfde!

Nou inmiddels zijn we er wel achter dat in een maand 4000 km rijden, waarbij ik de enige chauffeur ben misschien toch niet geheel realistisch is.
We zitten er nu over te denken om de (veel te dure) auto-slaaptrein naar Trieste te nemen en de reis vandaar uit te doen en dan niet helemaal naar Macedonië waarschijnlijk, maar: Venetië in Italië en waarschijnlijk ook Trieste en dan verder Slovenië, Kroatië, een stukje Bosnië-Herzegovina en een stukje Montenegro.
Wat zijn de do’s en dont’s? Hoe is het met de wegen gesteld? Het ministerie van buza zegt dat kroatië behoorlijk onveilige gebieden kent met landmijnen enzo, is dat echt een issue tijdens de reis?
Is zo’n 2000 km wel te doen in pakweg 26 dagen waarbij we ook gewoon lekker willen uitrusten en van de zee genieten als dat zo uit komt.
Waar moeten we echt heen en wat kunnen we beter overslaan?

4000 KM is niet zoveel als je denkt. Wij hebben namelijk een rondrit gemaakt van Garadameer, naar marseille. Hier heb ik ongeveer in 8 dagen 3500 km gereden, ook als enige chaffeur.

Maar uiteraard is dit heel persoonlijk, maar meeste km maak je om erheen te komen, tussen de plaatsen valt altijd wel mee.

Ik kan best een heel eind rijden op een dag, maar mijn ervaring is dat op dan op een gegeven moment een beetje uitgeput raak en daar word ik niet gezelliger van. Ik ben van Nederland naar Dresden gereden in 1 dag, dat was 700 km. De volgende dag moesten we nog een stuk naar Polen van 136 km, maar ik kon niet meer!
Dus wat dat betreft denk ik dat het niet zo erg realistisch is om een groot aantal km in mijn eentje te gaan rijden. Ik beleef daar nl ook geen plezier aan.
Maar we zijn nog steeds van plan die kant uit te gaan. Misschien toch met de auto, misschien met de autoslaaptrein. Dat is wel duur, maar dan hebben we tenminste wel de kans om wat verder te komen.
We kunnen echter niets boeken want ik mijn heupoperatie is mislukt, moet misschien nog een keer dus het hangt heel erg van mijn gezondheid tegen die tijd af of we kunnen gaan.
En als we gaan en we kunnen niet meer boeken dan gaan we waarschijnlijk een treinreis maken, heel iets anders, maar lijkt me ook erg leuk!