Roadtrip: wat te doen met bagage onderweg

Wij gaan deze zomer een roadtrip maken (SF, Yosimite, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, LA).
Kun je, wanneer je van plaats A naar plaats B rijdt en je onderweg bezienswaardigheden wilt bekijken, een wandeling wilt maken etc. je auto met al je bagage onbezorgd achter laten op de parkeerplaats.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Zorg dat je vooral je gezond verstand gebruikt:

  • nooit waardevolle spullen in het zicht laten liggen
  • sluit je auto goed af, inclusief ramen
  • let extra goed op bij drukke plaatsen waar goede toegang is voor doorgaande wegen richting stedelijk gebied: dit zijn de makkelijkste plaatsen voor ongure figuren

Belangrijkste wat ik altijd doe is dat ik in ieder geval al mijn foto’s dubbel opsla. Zowel op de laptop in de auto als op een USB stick die ik bij me draag. Mocht er in de auto worden ingebroken dan kan je de schade hopelijk bij je reisverzekering claimen maar dan heb je de foto’s in ieder geval nog.

Ik heb een road trip van 3 weken achter de rug, onze valiezen lagen in de koffer, onze wagen had wel lichtgetinte ruiten. Zoals Pieter zegt, zet de kat niet bij de melk door waardevolle spullen zichtbaar in de auto achter te laten.