Roadtrip Verenigde Staten

Hallo

Wij zijn 2 jongens van 21 jaar en willen in het voorjaar van 2013 een roadtrip door de VS maken. Ons plan is om te beginnen in New York en vervolgens te rijden naar de westkust. In totaal willen wij ongeveer 3 maanden reizen. Wij hebben hier nu wat vragen over. Ten eerste over de auto, wat is het slimste om te doen? Kopen is de goedkoopste optie maar wel het meest risicovol i.v.m. de kwaliteit van de auto. Huren is uiteraard een veiligere optie, maar wel een stuk duurder. Heef iemand hier ervaring mee wat slim is om te doen?

Verder zoeken we nog tips voor plaatsen om te bezoeken in onze trip van de oostkust naar de westkust. Wij hebben al wel wat dingen op het oog voor de westkust, maar hebben geen idee wat leuk is in de trip naar de westkust toe.

Heeft iemand al eerder deze trip gemaakt? Wij vragen ons namelijk af hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn voor de drie maanden.

Alvast bedankt!

Ik heb inmiddels 44 staten bezocht en ik zou niet in het oosten beginnen als ik jullie was. Of je moet echt geinteresserd zijn in musea en de geschiedenis van de US.
Ga je voor natuur, blijf dan ten westen van de missisipi.
Een auto kopen is lastiger als de meeste mensen denken. Het is ook per staat anders geregeld met de tenaamstelling. Laat je dus goed informeren voordat je hieraan begint. Wij hebben ooit een camper gekocht en weer verkocht.
De kosten zijn zo moeilijk te bepalen. Het hangt van veel dingen af zoals hoe ga je overnachten, benzine, tourtjes, eetgedrag enz.