roadtrip van seattle naar boston

hey,

even voorstellen ik ben aidan ,word 27 jaar en kan soms wel een beetje een dromer zijn :slight_smile: daarmee ook deze post.
Ik heb nog nooit op forums gezeten dus als ik het fout doe laat het mij maar weten.

mijn plan: van 1 april tot 15 mei 2014 een roadtrip te doen van seattle naar boston met allerlei kronkelingen onder weg met een huurwagen.
mijn exacte route : van seattle naar aberdeen en dan de kustlijn volgen tot in yountville (french laundry moet ik gewoon gaan eten ben zelf kok) dan naar san fransisco (golden gate), yosemite park,las vegas, hoover dam,grand canyon,monument valley, rocky mountains, yellowstone, mount rushmore, chicago, nashville, new orleans(optioneel), smokey mountains,washington dc, philadelphia, nyc, en boston als eindbestemming. Komt neer op 12000 km over 45 dagen.

sorry voor de lange intro maar dan heb je exact beeld.
In steden als nyc, chicago en san fransisco zou ik wel meerdere dagen willen verblijven.
kostprijs geschat: 800 euro tickets; 1500 euro huurauto; 1200 euro benzine; 1500 euro aan eten; 2000 euro aan plezier;…als ik dingen mis gelieve mij erop te wijzen :slight_smile:
De reden waarom ik niet echt een prijs plak op overnachting is omdat ik dat grotendeels in mijn auto of in een tent zou willen doen.als dit heel naive is moet je het direct zeggen . dit is mijn eerste grote reis alleen dus echt veel ervaring heb ik niet. in de grote steden zou ik wel overnachten in heel goedkope hostels maar meer niet.

Dus mijn vraag is natuurlijk is dit realistisch of ben ik te hard aan’t dromen :). wel bij vermelden ik heb veel op cruises en in buitenland gewerkt dus ik kan wel mijn plan trekken. ik droom misschien wel graag maar ik ben geen kasplantje :smiley:
alle advies is welkom!!!

Hi
Mooie plannen en dromen. Maar ik denk toch dat 45 dagen niet lang genoeg zijn als je alles wat beter wil bekijken en de afstanden zijn erg groot. Verder heeft de tijd van het jaar in april en mei ook zo zijn beperkingen. Van Seattle langs de kusten in Wa en Or en Ca neemt nogal wat tijd in beslag. Het kan er goed koud en vooral regenachtig zijn. En dan via Napa County naar SF waar je gemakkelijk langere tijd kunt doorbrengen. Niet ideaal om te gaan kamperen. Crater Lake bv zal nog dicht zitten met sneeuw en de Oregon kust is prachtig maar langzaam rijden. En je wil bv Redwood NP en Avenue of the Giants toch ook niet overslaan.
Dan naar Yosemite Heel mooi in het voorjaar maar Tioga pass zal nog gesloten zijn dus een omweg te maken via Bakersfield naar Death Valley NP en Las Vegas. Naar Grand Canyon en verder naar het noorden. Dan sla je dus Zion en Bryce verder over. Je kan ook naar Page az waar je bv Antelope Canyons, Lake Powell, Horseshoe bend en nog veel meer vindt. Van Monument Valley zou je naar Moab kunnen gaan voor Canyonlands en Aches NP en dan enkele dagen in Moab gaan overnachten. Moab naar Grand Teton is 10 uur rijden en april/mei is niet de beste tijd van het jaar voor Yellowstone. Er kan nog een hoop sneeuw liggen en het zal er 's nachts zeker vriezen. Van Yell ga je dan naar Black Hills SD. Onderweg heb je bv nog Cody en Devils Tower en ook Beartooth hw maar die is zeker nog gesloten die tijd van het jaar. Mei is een beetje mud season in de Black Hills maar je kan je daar uitstekend vermaken en ook ik het nabij gelegen Badlands NP.
Dan ga je een lange rit naar Chicago maken (reken op 2 dagen) Enkele dagen Chicago en dan naar Nashville mogelijk via St. Louis en Memphis maar het kan ook korter. En ja, ook New orleans is de moeite waard en zeker ook de Smokies. Van de smokies kan je Blue ridge parkway nemen (langzame route en vrij eentonig imo) of bv I81 nemen en ook nog Shenandoah NP bezoeken voordat je in DC komt. Ik zou daar de auto inleveren en DC, Philly en NY bezoeken gebruik makend van het openbaar vervoer. Ook in Boston heb je geen auto nodig neem de trein van Penn Station in NY naar Boston.
Je zal te maken krijgen met drop off kosten tussen Seattle en DC. Deze varieren van $ 250,-- tot $ 500,-- plus tax. Huur de auto al vanaf Nederland bij een broker.
Dit is je eerste reis alleen en het is een machtige reis en eerlijk gezegd weet ik niet of dit zo geschikt is. Je bent nog nooit in de USA geweest, de indrukken zijn overweldigend en er komt een hoop op je af. Wij hebben vele reizen naar de USA gemaakt waaronder ook regelmatig cross country maar voordat we daaraan begonnen hadden we al vele kortere reizen naar een bepaalde omgeving gemaakt. Koop om te beginnen eens een goed boek. Bv USA van Lonely Planet. Daar staat een hoop in en is erg behulpzaam voor het uitstippelen van een reis. Een goede voorbereiding is het halve werk.
Zoals gezegd, de tijd van het jaar is niet ideaal. Welke tijd dan wel? Nou wij doen deze trips meestal van de laatste week augustus tot ver in november maar zo veel tijd heb jij niet. Maar voor bv Yellowstone, Black Hills en vooral de Pacific coast is september een betere tijd dan april.
Yeehaw

1 like

hey yeehaw,

zalig antwoord!!! amai zo gedetailleerd, echt bedankt :smiley: Ik had echt geen idee dat ik zo’n slechte tijd van het jaar had gekozen. Ik ga zeker je raad opvolgen en eerst een paar kortere reizen doen om meer ervaring op te doen. bedankt voor je tijd en goede raad !!!
groetjes aidan

Graag gedaan. Als je meer wil weten dan hoor ik het wel! Ook voor onze Zuiderburen staan we altijd klaar :wink: