Roadtrip Chicago -> Seattle Mei 2018 (Hulp bij reisschema!) oa. Mount Rushmore/Yellowstone/Portland

Beste wereldreizigers!

Volgend jaar zal ik met mijn vriendin een roadtrip maken in Amerika. Van Chicago en als eindbestemming Seattle. Het zal onze 10e keer worden dat we naar Amerika gaan. We hebben nu alleen de vlucht geboekt van 4-5-2018 t/m 1-6-2018 met KLM/Delta. Deze week zal ik nog mijn huurauto reserveren via Sunnycars en op zoek gaan naar een degelijk hotel/Airbnb in Chicago. Onderstaand heb ik een globaal reisoverzicht gemaakt. Hebben jullie hiervoor nog tips? We zullen een gewone auto huren (geen camper) en ik ben de enige die zal rijden.

Wij houden van een afwisseling steden en natuur (zijn beide 34 jaar, houden van de Amerikaanse geschiedenis, muziek, natuur en de echte ‘’amerikaanse dorpjes’’). Vandaar willen we Chicago, Portland en Seattle bezoeken maar ook Badlands/Mount Rushmore en natuurlijk Yellowstone. Ook voor Yellowstone zullen we op tijd een verblijf moeten regelen (wellicht Old Faithfull Inn) op het park zelf. Zoals gezegd ben ik de enige die zal rijden en wil wel graag inzicht of dit allemaal reëel is. Hebben jullie nog leuke bezienswaardigheden? Tips voor onderweg?

Verblijf in Chicago/Portland/Seattle maar ook op de route daartussen? De steden heb ik nu gevuld met tips uit andere reisverslagen.

Hoor het graag en alvast bedankt! :slight_smile:

Reisschema Amerika 2018 Chicago -> Seattle

Datum Dag Plaats Naar Opmerking
4-5-2018 Vrijdag Chicago Aankomst 13:00 (Airbnb/Hotel?)
5-5-2018 Zaterdag Chicago
6-5-2018 Zondag Chicago
7-5-2018 Maandag Chicago
8-5-2018 Dinsdag Chicago Dubuque? Auto ochtend ophalen (Sunnycars)
9-5-2018 Woensdag Dubuque Sioux Falls
10-5-2018 Donderdag Sioux Falls
11-5-2018 Vrijdag Sioux Falls ?
12-5-2018 Zaterdag ?
13-5-2018 Zondag ? Badlands
14-5-2018 Maandag Badlands
15-5-2018 Dinsdag Badlands ? (Buffalo?)
16-5-2018 Woensdag ? Yellowstone
17-5-2018 Donderdag Yellowstone
18-5-2018 Vrijdag Yellowstone
19-5-2018 Zaterdag Yellowstone
20-5-2018 Zondag Yellowstone ? (North route)
21-5-2018 Maandag ?
22-5-2018 Dinsdag Ennis
23-5-2018 Woensdag Missoula/Lewiston
24-5-2018 Donderdag Walla Walla
25-5-2018 Vrijdag Portland
26-5-2018 Zaterdag Portland
27-5-2018 Zondag Portland ?
28-5-2018 Maandag ?
29-5-2018 Dinsdag Seattle
30-5-2018 Woensdag Seattle
31-5-2018 Donderdag Seattle
1-6-2018 Vrijdag Seattle (Avond terugvlucht naar Amsterdam)

Een paar ideeen:

  • Halverwege Mei kunnen sommige wegen in Yellowstone nog gesloten zijn, check Park Roads - Yellowstone National Park (U.S. National Park Service)
  • Ik zou meer gas geven tussen Chicago en Badlands, de prairie is niet zo spannend en dan hou je meer tijd over voor andere mooie dingen. Lange dagen in de auto is natuurlijk wel vermoeiend, zeker als je alleen achter het stuur zit.
  • Direct naast Badlands heb je de minuteman missile national historic site: Minuteman Missile National Historic Site (U.S. National Park Service) Als je bereid bent om sochtends op tijd op te staan kan je tickets bemachtigen voor een gratis tour door een ondergrondse atoom raket control center.
  • in de buurt van Badlands/Black hills vind je ook nog; Wall drug, Wind Cave national park, Crazy Horse memorial, South Dakota Air and Space museum, Devils Tower national monument
  • Vanaf Yellowstone kan je ook met een zuidelijke route naar het westen. Pak tenminste 1 hike mee in Grand Teton national park. Daarna zou je nog langs Craters of the Moon national monument kunnen gaan.
  • ten noord westen van Yellowstone kan je een tour doen door de Louis and Clark Caverns.
  • Je zou kunnen overwegen Portland te skippen, zodat je meer tijd hebt voor de natuur onderweg. De kans dat je nog een keer langs de black hills en grand teton gaat is denk ik niet zo groot, maar wie weet plan je later nog wel een keer een trip naar het noord westen?
  • in de Columbia river gorge ten oosten van Portland vind je Multnomah Falls en nog een groot aantal andere watervallen. Met een hike van een paar uurtjes kan je er meerdere zien. In het weekend is het er erg druk, handig om niet midden op de dag te arriveren. Met mooi weer zie je veel mensen in zwemkleding.
  • Portland-Seattle is een paar uurtjes rijden. Met een omweg kom je bij de west kust uit, Cannon Beach is wel een leuk plaatsje met een mooi strand. Je kan ook via Mt St Helens, ben daar zelf nooit dichtbij geweest.

En de belangrijkste tip: probeer vooral niet te veel te willen zien, met de route zoals ie is zonder alle extra toevoegingen hier boven heb je sowieso een mooie reis.

Zie ook mijn site voor foto’s van veel van de genoemde plaatsen:
http://www.travelwithpieter.com/