roadtrip seattle naar new orleans

Hey iedereen,

graag had ik wat info gehad over een roadtrip die ik, en een vriend van mij, graag zou ondernemen.

bedoeling is te starten in Seatlle, daar na het dorp waar Twin Peaks is opgenomen bezoeken (is ongeveer een halve dag rijden), daarna richting San Fransico (deels via kustlijn, deels landinwaarts, nog geen idee hoe dat in te vullen), LA en Las Vegas, vervolgens een deel van Route 66 (met rocky mountains), Texas door en eindigen in New Orleans

Dit alles met een huurauto, doel is dit op max 4 weken af te ronden, in de grote vakantie periode

uitgerekend zou dat ongeveer 5500 km zijn, naar mijn berekeningen zou het ongeveer 1500 euro p.p. zijn voor de vluchten heen en terug, ongeveer 1500 euro voor het huren van een wagen (middenklasse genomen) en 250 euro voor benzine verbruik in het algemeen.

Is dit haalbaar/realistisch? , en zijn er nog tips voor leuke plaatsen om te bezichtigen? Zijn er reisagentschappen die zo een reis kunnen plannen, met verblijfplaatsen inbegrepen

Reis zou moeten draaien om de mooie plekjes daar te ontmoeten, zowel natuur als cultuur.

alvast bedankt !