Roadtrip met RV van Salt Lake City naar San Francisco

We plannen een trip met een RV van Salt Lake City naar San Francisco in augustus volgend jaar en hebben hiervoor 17 dagen.
We reizen met onze dochters van 16 en 18 jaar en willen in onze planning ook met hun wensen rekening houden: een niet te vol programma, mogelijkheden om te zwemmen en andere activiteiten.

Graag horen we of onderstaande planning haalbaar is in deze 2.5 weken en eventueel campings die een aanrader zijn.

Dag 1 ophalen RV in Salt Lake City + naar Zion
Dag 2 Zion NP + naar Bryce
Dag 3 Bryce NP
Dag 4 naar Moab
Dag 5 Arches NP
Dag 6 naar Monument NP
Dag 7 naar Page - Lake Powell
Dag 8 Lake Powell
Dag 9 naar Grand Canyon NP
Dag 10 Grand Canyon NP
Dag 11 via Seligman naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 naar Sequoia NP
Dag 14 Sequoia NP + Kings Canyon NP
Dag 15 naar Yosemite NP
Dag 16 Yosemite NP
Dag 17 naar San Francisco + inleveren RV

Initieel dachten we ook Death Valley aan te doen. Is dit een NP dat we zeker moeten toevoegen of eventueel ipv Sequoia NP?

Tips of advies over deze planning zijn zeer welkom.
Evenals tips voor aktiviteiten voor jongeren tijdens deze roadtrip, stops die zeker een aanrader zijn,…

Alvast bedankt!

Hoi

Dit is allemaal wel te doen. Maar je hebt overal wel weinig tijd voor. Vooral voor Yosemite. Wij zijn er 3 dagen geweest en hadden nog tijd te kort. Ik zou denk ik meteen van Vegas naar Yosemite rijden.
Maar ik snap ook wel dat je alles wilt zien nu je er toch bent :slight_smile:

Wij vonden Death Valley geweldig. Veel mooier als verwacht. Maar we zijn niet in Sequoia geweest dus ik kan je niet vertellen wat te doen wat dat betreft.

Gr

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Beste JoSan,
Bedankt voor je reactie! We gaan jouw advies volgen en rechtstreeks van las Vegas naar Yosemite rijden.
Groeten,
Tanja

De meeste RVs mogen niet door DV in de zomer. Alleen Cruise America staat dit toe met de vage aanduiding dat je het op eigen risisco doet.
Las Vegas naar Yosemite kan je moeilijk een dagtrip noemen. Ik vind dat veel te ver met een RV in een dag.
Ik vind trouwens de gehele route veel te gehaast. Bryce kan je doen met 1 overnachting maar Zion zeker 2. Dan wil je van Bryce naar Moab rijden. de mooiste route is via hw12 maar daar is zo veel te zien dat je welhaast moet stoppen Ook tussen Torrey en Moab vind je nog van alles (Capitol Reef, Little Wildhorse Canyon, Goblin Valley en alleen het rijden via deze route met een RV zonder stoppen zal al snel 7 uur bedragen. En in een dag kan je lang niet alles bij Moab zien. En voor een bezoek aan San Francisco heb je helemaal niets bepland.
Het is natuurlijk jullie vakantie maar met ee RV is het juist leuk om enkele dagen ergens te gaan staan. Jullie route zou beter met een auto en hotels gedaan kunnen worden imo.
Zorg er deze tijd van het jaar voor dat je reserveringen hebt. Vooral Monument Valley, GC en Yosemte. Ik zou om te beginnen Moab uit de route halen.

Bedankt voor je reaktie Yeehaw, heel waardevolle feedback. Ik begrijp dat jij grondig zou snoeien in het aantal stopplaatsen om meer ruimte te hebben om het onderweg rustiger aan te doen. Wat zou jouw alternatief voorstel zijn, rekening houdend met onze (beperkte) tijd en de vertrek en aankomstplaats?
Ook voorstellen voor aktiviteiten en verblijf in San Francisco?
Thanks!
Tanja

Zoals ik als zei, ik zou Moab uit de route halen

  1. SLC-Bryce (als je een early pick up hebt, het ophalen van een RV en dan boodschappen doen kan een uur of 4 nemen)
  2. Bryce meest van de dag en dan voor donker naar Zion
  3. Zion
  4. Zion-Page
  5. Page
  6. Page-Monument Valley
  7. Monument Valley-GC
    8: GC
    9: GC-Las vegas
  8. Las Vegas
  9. Als je door DV mag dan Las Vegas-Lone Pine en als dat niet mag van Las Vegas naar Tonopah of zelfs verder rijden naar Lee Vining en Mono Lake
    Na Lone Pine naar Yosemite
    12: Lone Pine/Lee Vining naar Yosemite
    13,14: Yosemite
    15.: San Francisco
    16,17: SF.
    Nog een mogelijkheid als je korter in SF/Yos wil blijven is om van SLC naar Torrey (Capitol Reef) te rijden en dan door naar Bryce de volgende dag via www.scenicbyway12.com Fruita campground in Capitol Reef is heel mooi maar je kan er geen reservering maken.
    Yeehaw

Hoi Stefan tanja,

Ik heb eigenlijk maar 1 tip, blijf aan de noordkant van de Grand canyon.
Een paar dagen in het dorp Kanab, een km of 40 van het park, prachtige trip ernaar toe.
Oa ja Las Vegas moet je misschien qwel een keer zien maar je kunt het goed missen.

Dag
Gert