Ik wil samen met een vriendin in maart 2009 een roadtrip maken van Los Angeles tot New York, het probleem is alleen ik ben dan 18 en zij is dan 19, wel allebei met een rijbewijs. Omdat een auto huren onmogelijk is, door de toeslagen die erbij zullen komen als we al een verhuur bedrijf kunnen vinden die aan ons een auto wil uithuren, dachten wij eraan om een auto te kopen in LA en dan hem maar weer te verkopen in of rond New York. Het probleem is dus hoe verzeker je dat, waar vind je een goede auto (bij een particulier of een 2de hands auto bedrijf ), moet je dan ook nog een Amerikaans rijbewijs halen om het op je naam te zetten, en is het mogelijk aangezien we nog wel jong zijn ?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft !
Alvast bedankt,
Groetjes,
Charlotte !
volgens mij kunnen alleen mensen met een amerikaans postaderes autos kopen dus dan zou je het via iemand moeten doen. en dan moet je nog een hoop regelen.
usareise.de zegt autos te verhuren aan mensen van 19 tegen een redelijke toeslag van ongveeer 25-50 euro per week. rentawreck.com schijnt ook autos te verhuren aan jongeren op de meeste locaties welke weet ik niet. de toeslag staat nergens vermeld . dus voor de toeslag en de excaxte locaties zal je mischien ff moeten mailen
Laat mij het weten als je iets geregeld heb ik wil in 2010 een roadtrip maken en dan ben ik 19 en me vrienden zijn dan 18 of 19
hey charlotte,
een auto kopen in California kan, ik ben meerdere reizigers tegengekomen met California plates. huren klink leuk maar ik denk dat je en beetje gaat schrikken van de drop-off fee,(dwz. het te betalen bedrag voor het retouneren van de auto naar de lokatie waar je hem vandaan hebt! of je moet natuurlijk zelf terug rijden … ![]()
succes
Remco
Een ex-collega is enkele jaren geleden met een camper van SF naar NYC gereden, en hoefde daar geen drop-off fee voor te betalen, sterker nog, hij kreeg extra korting. De meeste mensen willen die rit namelijk in de tegenovergestelde richting maken, ze zijn al lang blij dat iemand dat ding weer terug wil rijden. Nu was dat dus een camper, maar wellicht gaat dit ook op voor gewone auto’s?
…