hoi,
ik ga in maart met drie vrienden voor een maand naar California. Het plan in om een roadtrip te doen om zo de meeste Nat. Parks te kunne bezoeken.
We hadden dit graag gedaan met een mobile home, omdat we op deze manier geen slaapplaats hoeven te zoeken of op sommige plekken wat langer kunne blijven. Nu had ik hier toch een paar vragen bij, zijn er mensen hier die ervaring hebben met het huren van een mobile home ?
aan wat voor weer kunnen we ons verwachten in de national parks en aan wat voor gevaren kunnen we ons daar verwachten ?
alle tips en tricks zijn welkom
Hoi Gill,welkom op wereldwijzer!
Het zuidoostelijke deel van Californië dat bestaat uit woestijngebieden en bergen is erg droog. De hoeveelheden neerslag zijn hier beperkt tot maximaal enkele centimeters per jaar. Dit gebied behoort tot de droogste gebieden van de Verenigde Staten.
Ook de Central Valley is vrij droog dankzij de beschutte ligging achter de berggebieden behorende tot de Coast Ranges.De Sierra Nevada is vrij nat en dan met name de westelijke strook, waar de regen die vanaf de zee aangevoerd wordt als het ware blijft hangen.
Het noordwesten van Californië is het natste met hoeveelheden neerslag die op sommige plekken zelfs boven de drieduizend millimeter per jaar uitkomen.
Als ik de tabellen raadpleeg Gill,dan heb je zo’n 6 dagen regen voor de maand maart,normale temperaturen zo rond de 21 °.
Zo hopelijk ben je al een beetje wijzer geworden en indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Amerika Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret Gill!
groet,georgessiam.